טיפול אינטנסיבי להורדת LDL אינו יעיל יותר מטיפול מתון מבחינת מדדי איסכמיה (Circulation online)

לפי מחקר חדש עולה, כי לטיפול אינטנסיבי באטרובסטטין (lipitor), עד לרמות LDL של 81.9 מגדל, עם או בלי ויטמינים נוגדי חימצון, אין תועלת נוספת  מבחינת איסכמיה במדידה לאורך זמן, זמן המאמץ עד להתחלה של איסכמיה או תדירות הכאבים בחזה, בהשוואה לטיפול מתון להורדת שומנים, ע”י דיאטה וטיפול במינון נמוך של לובסטטין (lovalip), לרמות LDL של פחות מ- 120.9 מגדל.

במחקר השתתפו 300 חולים עם מחלה כלילית יציבה, מבחן מאמץ חיובי, אפיזודה של איסכמיה בזמן בדיקת אק”ג יזומה לזמן של 48 שעות ורמות LDL בצום של 181.35-253.5 מגדל. החולים הוקצו באופן אקראי ל- 3 זרועות טיפול טיפול אינטנסיבי באטורבסטטין להפחתה של LDL למתחת 81.9 מגדל, טיפול אינטנסיבי באטורבסטטין להפחתה של LDL למתחת 81.9 מגדל יחד עם ויטמינים C ו- E, וטיפול בדיאטה עם מתן של לובסטטין בשעת הצורך להפחתה של LDL למתחת 132.6 מגדל.

נמצא כי ה- LDL פחת בשתי קבוצות הטיפול באטרובסטטין, מ- 154.44 מגדל בתחילת המחקר, ל- 83.85 מגדל אחרי שנה. בקבוצת הביקורת פחת ה- LDL מ- 148.2 מגדל בתחילת המחקר, ל- 120.9 מגדל אחרי שנה.

החוקרים מדווחים כי לא נמצא הבדל מובהק בין הקבוצות בשיפור במספר האפיזודות של איסכמיה לאורך 48 שעות, במשך האיסכמיה לאורך 48 שעות, בזמן המאמץ עד לתחילת האיסכמיה או בתדירות הכאבים בחזה. כמו כן, לא נמצאה כל השפעה של לקיחת ויטמינים נוגדי חימצון על מדדי האיסכמיה.

Circulation online April 4, 2005

לידיעה המלאה

לתקציר המאמר

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה