חיסון פנאומוקוקלי עם צימוד חלבון יכול לעזור כאשר חיסון פוליסכרידי נכשל (J Infect Dis)

שני תיאורי מקרה שפורסמו לאחרונה מדגימים את היעילות של חיסון heptavalent protein-conjugate pneumococcal vaccine (PCPV-7), בחולים שנדבקו בפנאומוקוק למרות שחוסנו ב- 23-valent pneumococcal polysaccharide vaccine (PPV-23).

בגלל הסיכון הגבוה לזיהום פנאומוקוקלי בחולים שעברו כריתה של הטחול, מומלץ כי הם יעברו חיסון עם PPV-23. עם זאת, התגובה האימונית לחיסון מותנת בגנטיקה של המחוסן, כך שעד 10% מהאנשים המחוסנים נכשלים ביצירת נוגדנים ל- PPV-23.

תיאורי המקרה הם של שני חולים שעברו כריתה של הטחול, אחד בן 47 אחרי סיבוך של ניתוח מעקפים במעי, והשני בן 28 עם HIV ו- ITP. שני החולים חוסנו מספר פעמים עם PPV-23. שני החולים סבלו מבקטרמיה פנאומוקוקלית אחרי שחוסנו. בניתוח של דם החולים, לא נתגלו נוגדנים כנגד הפוליסכרידים שנבדקו.

לאחר הכשלון בחיסון – PPV-23, החולים חוסנו עם PCPV-7, ובבדיקה מאוחרת יותר נתגלו נוגדני IgG כנגד כל 7 מרכיבי החיסון. שני החולים לא סבלו מזיהומים קשים נוספים בשנה עד שנתיים שחלפו מזמן החיסון.

לפי החוקרים, הופעת ה- IgG תומכת ברעיון האומר כי צימוד חלבוני של פוליסכרידים משנה את הצגת האנטיגן, ומוביל לעיבוד יעיל יותר ולייצור IgG, באנשים שאינם מגיבים לחיסון הרגיל בגלל נטייה גנטית.

J Infect Dis 2005;191:1063-1067.

לידיעה המלאה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה