Multi-Detector Row CT מסייע בהערכת ורידים פולמונרים (Radiology)

Multi-Detector Row CT עשוי לספק מידע חשוב לפני radiofrequency catheter ablation בחולים עם פרפור פרוזדורי, מדווחים חוקרים בגיליון מרץ של Radiology.

ערך צפי שלילי גבוה של הדמיית CT לב היא דרך לא פולשנית לשלילת מחלת עורקים כליליים. עם זאת, יישומים אפשריים אחרים כוללים הערכת אנטומיה של ורידים פולמונרים לפני כריתה לפרפור פרוזדורי.

ד”ר בקס ושותפיו השתמשו בשיטה זו להעריך 23 חולים עם פרפור פרוזדורי אשר נקבעו לבידוד ורידים ריאתיים ע”י radiofrequency catheter ablation. ההדמיות הושוו לאלו של 11 נבדקי ביקורת ללא פרפור פרוזדורי.

החוקרים מצאו ורידים פולמונרים ימנים, בתוספת לארבעה ורידים פולמונרים עיקריים, ב-6 חולים וב-3 נבדקי ביקורת. באחד מהשישה שבהם נראו ורידים נוספים היו שני ורידים נוספים.

תוספת של וריד פולמונרי שמאל נראה בחולה אחד, אך לא בנבדקי הביקורת. אוסטיה של וריד ריאתי ימני נראו ב-39% מהחולים. אוסטיה בצד שמאל נצפתה ב-83% מהחולים.

כריתה מונחת CT בוצעה ב-21 חולים והצלחה הושגה בכולם פרט לאחד.

החוקרים מציינים כי השיטה יכולה לספר מפת דרכים לפני radiofrequency catheter ablation העשוייה לשמש להנחות את היישום של radiofrequency.

יישום אפשרי אחר, עשוי להיות הערכה לא פולשנית של אנטומיית ורידי לב להערכת נוכחות ורידים מתאימים למיקום ליד חדר שמאל בטיפול רהסינכרוניזציה לבבי.

Radiology 2005;234:702-709

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה