מעכבי ACE משפרים את האלסטיות של העורקים בחולי סוכרת עם לחץ דם תקין (Am J Hypertens)

ממחקר חדש עולה שטיפול באמצעות מעכבי ACE בחולי סוכרת לפני שהם מפתחים יתר לחץ דם, עשוי למנוע הופעה של סיבוכים קרדיווסקולרים. “6 חודשי טיפול ב-perindopril (prestoril) שיפרו את האלסטיות העורקית בחולים הללו” ציינו החוקרים.

במחקר השתתפו 16 חולים הסובלים מסוכרת מטיפוס 1 (גיל ממוצע 41.5) ו-23 חולי סוכרת מטיפוס 2 (גיל ממוצע 56.5). החוקרים בדקו את האלסטיות העורקית באמצעות מדידת pulse wave velocity (PWV) והנתונים הושוו לאלו של 15 נבדקים שאינם חולי סוכרת.

בתחילת המחקר עמד ה-PWV של החולים עם סוכרת מטיפוס 1 על 12.59 m/sec, של אלו עם הסוכרת מטיפוס 2 היה 13.37 m/sec ושל קבוצת הבקרה 9.5 m/sec. לאחר 6 חודשים של טיפול ב- perindopril במינון 4 מ”ג ליום ירד ה-PWV של החולים עם סוכרת מטיפוס 1 ל-10.35 m/sec (שינוי מובהק סטטיסטית) וזה של חולי הסוכרת מטיפוס 2 ל-12.42 m/sec (לא מובהק).

על סמך הממצאים הסיקו החוקרים שטיפול מוקדם באמצעות מעכבי ACE בחולי סוכרת נורמוטנסיבים עשוי להגן על הלב בנוסף על ההגנה הכלייתית שהוכחה כבר בעבר. החוקרים הוסיפו שנראה שבחולי סוכרת מבוגרים השינוי המבני כבר משמעותי דיו כדי למנוע מהטיפול במעכבי ACE להשפיע אך יתכן שטיפול ממושך יותר עשוי להשיג תוצאות גם בקרב החולים הללו.


Am J Hypertens 2005;18:18-22


לידיעה

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה