קבוצת מטופלים ורופאים הגישה עצומה ל-FDA הדורשת תווית אזהרה על תכשירי האיבוברופן בהתייחס לתגובות אלרגיות חמורות בעור (druginfo)

קבוצת רופאים ומטופלים מילאו עצומה ל-FDA בה הם מבקשים להגביר את האזהרות המופיעות על אריזותו בעלוני הרופא של  Advil  ותכשירים אחרים המבוססים על איבו-ברופן (ibuprofen ) בשל החשש לסיכון המוגבר הקיים לתגובות חריפות בעור, לרבות סינדרום סטיבן ג’ונסון (SJS ) ו-( toxic epidermal necrolysis (TEN .

ע”פ הידוע SJS מופיעה בשכיחות של 4 לכל מיליון איש המשתמשים באיבוברופן. המטופלים הממשיכים בנטילת התרופה מפתחים TEN אשר גורם לנשירת עור חמורה ועלול להיות קטלני בכשליש מהמקרים.

3 משפחות אשר תובעות חברות תרופות טוענות שילדיהן נפגעו או נפטרו כתוצאה משימוש באיבוברופן, הצטרפו לחתימה על העצומה. העצומה קוראת ל-FDA לבצע חקירה בנוגע להאשמות שייצרני תרופות האיבוברופן הסתירו מידע הנוגע לסיכונים הכרוכים בטיפול.

דובר חברת וייאט, יצרנית אדויל ואדויל לילדים התייחס לסיכון לתגובות אלרגיות ואמר שהכיתוב הנוכחי של האזהרות מספק, וכן שהתרופות הינן בטוחות כאשר הן נלקחות באופן תקין.

העצומה תוזמנה לעיתוי של הועדה שהקימה ה-FDA הדנה בנושא הבטיחות והאפקטיביות של תרופות מקבוצות מעכבי ה-COX-2 , ה-NSAID (שאיבוברופן שייך לקבוצה זו כידוע).

לדיווח ב-druginfo

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה