מסת חדר אינה משפיעה על התוצאות של החלפת שסתום באב העורקים (Eur Heart J)

לכמות הרגרסיה של מסת חדר שמאל (LVMR) המתרחשת לאחר החלפת שסתום בעקבות הצרות אב העורקים אין השפעת על תוצאות קליניות, מדווחים חוקרים איטלקים. לעומת זאת, יתר לחץ דם הינו סמן חשוב לירידה בשרידות לאחר ניתוח זה.

למרות שהונח כי מידת LVMR משפיעה על תוצאות קליניות, למעשה היה מעט מידע אובייקטיבי לתמוך בקשר זה, ציינו החוקרים בראשות ד”ר מרי גאודינו מהאונ’ הקתולית ברומא.

החוקרים העריכו תוצאות של 260 חולים אשר עברו החלפת שסתום בשל הצרות. במהלך תקופת מעקב ממוצעת של 28 חודשים, 10 חולים נפטרו במהלך האישפוז הראשוני ו-52 נפטרו מחוץ לבית החולים, על פי הדוח שפורסם בגיליון ינואר של European Heart Journal.

בעקביות עם דיווחים קודמים, הניתוח נמצא קשור לירידה משמעותית במסת חדר שמאל. עם זאת, מצאו החוקרים כי רמת LVMR לא השפיעה על התוצאות הקליניות.

גורמים הצופים ירידה בשרידות לאחר הניתוח הם גיל מבוגר, מצב תיפקודי ירוד, יתר לחץ דם, EF נמוך ואינדקס מסת חדר שמאל גבוה לפני הניתוח.

בהינתן ממצאים אלו, מאמינים החוקרים כי ניתן להשיג תוצאות טובות יותר ע”י התמקדות בגורם סיכון היחיד שניתן לשינוי: יתר לחץ דם. התוצאות מדגישות את חשיבות משטר לחץ דם קפדני לאחר הניתוח במטרה לשפר שרידות לאחר ניתוח החלפת שסתום אאורטי.

Eur Heart J 2005;26:51-57

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה