אמצעי מניעה אורלי דרוזפירנון קשור לשיפור אפקט Bone-Sparing

על פי חוקרים איטלקים, תודות להשפעה חיובית על מטבוליזם עצם, אמצעי המניעה האורלי (OC) המכיל את הפרוגסטרון דרוזפירנון עשוי להיות יעיל במיוחד לנשים עם גורמי סיכון לאוסטאופניה ואוסטאופורוזיס אשר זקוקות לאמצעי מניעה אורלים.

צפיפות מסת עצם לפני גיל הבלות היא גורם חשוב בסיכון לאוסטאופורוזיס בנשים מבוגרות, נכתב בדיווח שפורסם בגיליון ינואר של Obstetrics and Gynecology. דרוזפירנון הוא 17-אלפא ספירונולקטון עם פעילות אנטיאנדרוגנית ואנטימינרלקורטיקואידית הדומה לזו של פרוגסטרון אנדוגני.

החוקרים השוו את השפעת שני OCs המכילים 30 מיקרוגרם אתיניל/אסטרדיול; אחד מהם הכיל גם 3 מג’ דרוזפרינון ו-75 מיקרוגרם גסטודן.

המחקר כלל 67 נשים, בגילאים 22-34, אשר טופלו למשך 12 חודשים. 23 נבחרו באקראי ל-OC הכולל דרוזפרינון ו-22 ל-OC הכולל גסטודן. 22 לא השתמשו ב-OC ושימשו כבקרה.

לאחר 6 חודשים, שתי קבוצות OC הראו ירידה משמעותית בפירידינולין ודאוקסיפירידינולין בהשוואה לקבוצת הביקורת. שימוש בדרוזפרינון הוביל לירידה גדולה יותר בשני הסמנים הללו של ספיגת עצם, למרות שההבדל לא היה משמעותי סטטיסטי.

כמו כן, קבוצת דרוזפרינון הראתה עליה משמעותית ברמות סידן בסרום בהשוואה לגסטודן ולביקורת.

לאחר 12 חודשים, צפיפות עצם ספינלית, רמות אוסטאוקלצין בסרום ו-BMI לא השתנו משמעותית באף אחת משלושת הקבוצות.

תקופת בדיקה של 12 חודשים היא זמן מוגבל מאוד, ותקופה ארוכה יותר עשויה להראות שינויים משמעותיים יותר בספיגת עצם וצפיפות מסת עצם הקשורים לשימוש בדרוזפרינון.

Obstet Gynecol 2005;105:53-60

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה