ונטילציה לא חודרנית מעלה את הסיכון לחולי COPD עם כשל נשימתי היפרקפני (Thorax)

על פי דיווח מגיליון דצמבר של Thorax, לחולים עם מחלת ריאות חסימתית כרונית (COPD) וכשל נשימתי היפרקפני חמור אשר מטופלים ע”י ונטילציה לא חודרנית יש סיכון גבוה לאישפוז חוזר וסכנת חיים לאחר טיפול.

החוקרים בדקו חולי COPD אשר אושפזו ליחידת ונטילציה לא חודרנית בין יולי 2001 לאוקטובר 2002 לצורך טיפול בכשל נשימתי היפרקפני חמור.

מתוך 110 חולים ששרדו, 79% אושפזו שוב במשך השנה לאחר מכן. למעשה החולים היו מאושפזים למשך 12 שבועות בממוצע בשנה זו.

בנוסף, בתוך שנה לאחר השחרור, 63.3% מהחולים המקוריים ששרדו סבלו מאירוע מסכן חיים נוסף, ו-49.1% נפטרו.

מספר ימים בבית החולים בשנה הקודמת ותוצאות מבחן Katz נמוכות צפו אישפוז חוזר מוקדם. שימוש בחמצן בבית, BMI נמוך ו-APACHE II צפו סיכון לחזרת כשל נשימתי היפרקפני או מוות. כמו כן, ה-Medical Research Council dyspnea score היה סמן למוות מוקדם.

מחקרים נוספים דרושים בדחיפות בכדי לתכנן אסטרטגיות להפחתת אשפוז חוזר ואירועים מסכני חיים אצל חולי COPD וכשל נשימתי היפרקפני חמור אשר נשארו בחיים לאחר טיפול ונטילציה לא חודרנית.

במחקר נוסף התוצאות בחולים דומים אשר נזקקו לצנרור אנדוטרכיאלי וונטילציה מכנית היו אפילו גרועות יותר מאשר אצל אלו עם החמרה חריפה היכולים להסתדר ללא טיפול חודרני.

חולים שטופלו ע”י ונטילציה לא חודרנית יוכלו להסתדר טוב יותר אם ימשיכו את הטיפול בבית. החוקר סוקר את ההוכחות להיפותזה זו וקורא לערוך מחקר אקראי לאשר זאת. בינתיים, יש לעודד את החולים להתמש בוטילציה באופן קבוע, עדיף כל לילה.

אפילו אלו אשר משתמשים לסירוגין יפיקו תועלת, גם מבחינת תפקוד יומיומי וכן ע”י הפחתת השפעת ההחמרה.

Thorax 2004;59:1020-1025.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה