אטורבסטטין מפחית תמותה ותחלואה בחולים עם מחלת עורקים כליליים (Curr Med Res Opin)

ידוע כי אטורבסטטין (LIPITOR) מאוד יעיל בהפחתה של רמות LDL-C. מחקר חדש בדק את ההשפעה שיש לטיפול באטורבסטטין, על התמותה והתחלואה בחולים עם מחלת עורקים כליליים (CHD).

במחקר השתתפו 1600 חולים עם CHD מוכח. הנחקרים קיבלו טיפול באטורבסטטין או טיפול “רגיל”. המטופלים באטורבסטטין קיבלו טיפול עד להגעה ליעד של LDL מתחת ל- 100 mg/dl. זמן המעקב הממוצע היה 3 שנים.

נמצא כי האטורבסטטין הפחית את רמת הכולסטרול הכולל ב- 36%, LDL-C ב- 46%, טריגליצרידים ב- 31%, non-HDL-C ב- 44% והעלה את ה- HDL-C ב- 7%. היעדים שהוצבו בטיפול מבחינת LDL-C הושגו ב- 95% מהחולים ומבחינת non-HDL-C ב- 97% מהחולים. בקבוצה שקיבלה טיפול “רגיל”, רק 14% קיבלו טיפול בתרופות להפחתת שומנים ורק 3% מהם הגיעו ליעד הטיפול מבחינת ה- LDL-C.

שיעור התמותה או האירועים החוזרים בקבוצה שטופלה באטורבסטטין, היה נמוך יותר (12% לעומת 24.5%) מאשר בקבוצת הביקורת. הטיפול באטורבסטטין הפחית גם את התחלואה הלבבית ואת הסיכון לשבץ מוחי.

הממצאים מראים, אומרים החוקרים, כי הטיפול באטורבסטטין בחולים עם CHD, משיג את פרופיל השומנים הרצוי, מפחית את התמותה והתחלואה ואת הסיכון לשבץ מוחי. הוא נמצא כטיפול שנסבל היטב ויעיל מבחינת עלות-תועלת.

Curr Med Res Opin. 2002;18(4):220-8.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה