השכיחות של הופעת ממצאים אלקטרוקרדיוגרפים המצביעים על היפרטרופיה של חדר שמאל בחולי סוכרת מטיפוס 2 גבוהה יותר בנשים (Diabetic Medicine)

ממחקר חדש עולה שהסיכון של נשים הסובלות מסוכרת מטיפוס 2 להדגים ממצאים אלקטרוקרדיוגרפים של left ventricular hypertrophy (LVH) גבוה פי3 מאשר בגברים סכרתיים.

במטרה לבדוק את השכיחות של הופעת סימני LVH בבדיקת ה-ECG בחולי סוכרת מטיפוס 2 גייסו החוקרים 965 חולים הסובלים מהמחלה. החוקרים איבחנו LVH באמצעות ה-ECG ב-165 חולים עובדה המלמדת על שכיחות של 17.1%. בנוסף גילו החוקרים הבדל משמעותי בשכיחות בין המינים כאשר נשים סבלו מסיכון מוגבר בהשוואה לגברים (23.5% לעומת 8.4% בהתאמה, מובהק סטטיסטית). כמו כןנצפתה עלייה בסיכון עם העלייה בגיל.

לאחר התאמת הגיל שני הגורמים היחידים שנמצאו קשורים בסיכון מוגבר ל-LVH היו המין ולחץ הדם הדיאסטולי.

החוקרים הדגישו שלא נמצא הבדל בין החולים שאובחן אצלם LVH באמצעות ה-ECG לבין אלו שלא סבלו מהתופעה מבחינת השכיחות של יל”ד, מחלת לב כלילית, שינויי מקטע QT ואלבומינוריה.

מסקנת החוקרים היתה בראש ובראשונה שקיימת שכיחות גבוהה של הופעת סימנים של LVH ב-ECG  בחולי סוכרת מטיפוס 2. מעבר לכך, מהמחקר עולה שלאחר התחשבות במשתנים כמו גיל,BMI ולחץ הדם, הסיכון בנשים גבוה בערך פי 3 מאשר בגברים. החוקרים המליצו לבצע בדיקות סקר לאבחון LVH באמצעות ECG בחולי סוכרת ובמיוחד בנשים הסובלות מהמחלה.

Diabetic Medicine. Vol 21(8) Page 823  – August 2004

לידיעה

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה