פרופ’ גרוסמן יו”ר החברה ליתר לחץ דם בישראל: להפחתת מקרי סוכרת בקבוצת הדיובן במחקר ה-VALUE חשיבות רבה

להלן הודעה עדכנית שהועברה אלינו ע”י חברת נוברטיס, בהתייחס לממצאי מחקר ה-VALUE:

נוברטיס פרסמה בוועידת האיגוד האירופאי ליתר לחץ דם, ובו זמנית הוצג גם מאמר במהדורה המקוונת של כתב העת היוקרתי Lancet, את תוצאות הניסוי VALUE (ראשי תיבות של הערכת השימוש לטווח ארוך בתרופה Valsartan לטיפול בלחץ דם גבוה), ניסוי שנערך ב-934 מרפאות ובתי חולים ב-31 ארצות, כולל בישראל (283 חולים). השתתפו בניסוי 15,245 נבדקים הסובלים מלחץ דם גבוה ונתונים בסיכון גבוה לסיבוכים ממחלות לב בשל סכרת, עישון, שומנים בדם או בשל מחלות קיימות, כגון היסטוריה של מחלת לב, שבץ, וכו’. הניסוי בדק את יעילות הטיפול המבוסס על דיובן (ולסרטן) לעומת טיפול המבוסס על נורבסק (אמלודיפין), במניעת מוות ומחלות לב בחולים אלה.

תוצאות הניסוי הצביעו על יעילות דיובן במניעת התפתחות מקרים חדשים של סכרת בקרב חולי לחץ דם גבוה עם סיכון גבוה למחלות לב.

לא היה הבדל משמעותי בשיעור מקרי התמותה והתחלואה הלבבית במשולב בין שתי קבוצות הטיפול (דיובן ואמלודיפין), אבל היתה הפחתה משמעותית של 23% במקרים חדשים של סכרת בקרב קבוצת הדיובן לעומת קבוצת האמלודיפין.

ממצא זה הינו בר חשיבות לדברי פרופ אהוד גרוסמן, יו”ר האיגוד הישראלי ליתר לחץ דם ומנהל מחלקה פנימית בב”יח שיבא תל השומר, שהיה אחד החוקרים בארץ, מאחר והופעת סכרת אצל חולה יתר לחץ דם מעלה בצורה משמעותית את הסיכון שלו לפתח סיבוכים בלב, מח, כליות וכלי דם בטווח הארוך.

הניסוי מצביע על הצורך בהורדה אגרסיבית ומהירה של לחץ דם גבוה בקבוצת חולים זו, וכן על העובדה כי רוב הסובלים מיתר לחץ דם נזקקים לשילוב של תרופות כדי להגיע לערכים המומלצים (פחות מ-140/90 מ”מ כספית) , ולקבל הגנה מקסימלית.

פחות מטופלים בקבוצת הדיובן הפסיקו את הטיפול בשל תופעות לוואי מאשר בקבוצת האמלודיפין. 33% ממטופלי אמלודיפין פתחו את תופעת הלוואי השכיחה ביותר של התרופה: נפיחות בקרסוליים, פי שניים ממטופלי הדיובן.

מאפייני מחקר ה- VALUE:

המשתתפים בניסוי היו גברים ונשים מגיל 50 ומעלה אשר סבלו מלחץ דם גבוה וגורמי סיכון נוספים למחלת לב. הרוב המכריע של המשתתפים כבר טופלו קודם לכן בתרופות להורדת לחץ דם.

לחץ דם גבוה- התופעה בארץ ובעולם:

לחץ דם גבוה נחשב בעולם כמשבר בבריאות הציבור, הפוגע במיליארד אנשים בכל העולם, או שישית מאוכלוסיית העולם. למרות קיום טיפולים יעילים, כ-70% מהסובלים מלחץ דם גבוה לא מטופלים כיאות. לחץ דם גבוה בלתי מאוזן גורם לבעיות בריאותיות המהוות סכנת חיים, כגון התקפי לב, דום לב וכו’.

פרופ’ אהוד גרוסמן מעריך כי בארץ סובלים כמיליון איש מהתופעה, כאשר רק כמחציתם מטופלים, ורק מחצית מהללו מאוזנים מבחינת ערכי לחץ הדם, כלומר 250,000 איש מכלל המיליון הסובלים מיתר לחץ דם נמצאים ברמות המטרה.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה