הסיכון להתנהגות אובדנית דומה עם טיפול באמיטריפטילין, פלואוקסטין ופרוקסטין (JAMA)

לאחרונה הובעה דאגה ציבורית מהאפשרות שטיפול בתרופות נוגדות דיכאון, SSRIs בייחוד, מלווה בסיכון מוגבר למחשבות ולהתנהגות אובדניות. לכן, הובע חשש ממתן טיפול כזה למתבגרים.

החוקרים ערכו מחקר מסוג מקרה-ביקורת, על בסיס נתוני ה-  U.K. General Practice Research Database. הם זיהו מעל ל- 159,000 חולים שטופלו ב- fluoxetine (Prozac,Prizma), paroxetine (Seroxat), amitriptyline (Elatrol) או dothiepin. נכללו אך ורק חולים שטופלו בתרופה יחידה, וקיבלו מנה אחת לפחות ב- 90 הימים שקדמו לאירוע של ההתנהגות או המחשבות האובדניות.

בחולים שטופלו לראשונה בתרופה ב- 9 הימים שקדמו לאירוע, נרשם סיכון יחסי של 4.07 להתנהגות אובדנית, ביחס לחולים שטופלו לראשונה 90 יום או יותר לפני האירוע. הסיכון היחסי להתאבדות שהסתיימה במוות היה גדול פי 38.0 בקבוצה הראשונה.

החוקרים מסיקים שקיים סיכון מוגבר להתנהגות אובדנית בחודש הראשון, ובייחוד ב- 9 הימים הראשונים של הטיפול בתרופות נוגדות דיכאון. לאחר ניתוח של הנתונים נראה כי אין הבדל בסיכון בין התרופות השונות שנבדקו, אולם אין מידע מספק בכדי להסיק מסקנות פרטניות לגבי אוכלוסיית המתבגרים, הם מוסיפים.

JAMA. 2004;292:338-343, 379-380

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה