השימוש בקונדומים בקרב נשים המודבקות ב-HIV מושפע ממצב ההדבקה בבן הזוג (J Acquir Immune Defic Syndr)

מחקר שנערך בצרפת בקרב נשים המודבקות ב-HIV ובעלות בן זוג קבוע מעיד על רמת שימוש גבוהה באמצעי מניעה. אולם, הסבירות לשימוש עקבי בקונדומים גבוהה יותר בקרב בני זוג שאין התאמה במצב הסרום שלהם מאשר בקרב בני זוג בעלי התאמה.

החוקרים מדווחים על מחקר תצפיתי שערכו אודות השימוש באמצעי מניעה בקרב 575 נשים פעילות מינית במהלך תקופה של כ-9 שנים. הנשים רואיינו אחת לשנה.

הגיל הממוצע של הנבדקות היה 32 שנים, 62% מהן היו לבנות, 30% שחורות ממוצא אפריקני או קריבי, והיתר בעלות מגוון רקעים אתניים אחרים. רוב הנבדקות (73%) נדבקו בעקבות מגע מיני הטרו-סקסואלי או בשל הזרקת סמים (23%).

נאספו 429 דיווחים על קשרים עם בן-זוג שלילי ל-HIV ו-190 דיווחים על קשרים עם בן זוג חיובי ל-HIV.

השימוש באמצעי מניעה דווח בקרב 91% מהנשים בעלות בני זוג בעלי סרום שלילי לזיהום ובקרב 69% מהנשים בעלות בני זוג חיוביים.

סבירות השימוש בקונדומים נמצאה נמוכה פי 6.1 בקרב נשים בעלות בן זוג שנמצא חיובי לזיהום, בהשוואה לאלו בעלות בן-זוג שנמצא שלילי. בניגוד לכך, השימוש בהתקן תוך-רחמי או בגלולות למניעת הריון היה גבוה פי 2.1 בקרב זוגות בעלי התאמה במצב הסרום שלהם, מאשר בקרב זוגות חסרי התאמה.

אולם, גם לאחר טיפול אנטי-רטרוויראלי פעיל מאוד, נשמרה רמת השימוש בקונדומים קבועה בקרב שתי קבוצות הזוגות. דבר זה מעיד, לדעת החוקרים, כי הפחתת ההעמסה הוויראלית לא השפיעה על ההתנהגות המינית.  

החוקרת הראשית, ד”ר Heard, מסבירה כי יש לשים דגש על מתן שירותי לכנון המשפחה לנשים הנמצאות חיוביות ל-HIV, במיוחד בכדי לסייע להן לבחור אמצעי מניעה זמינים בהתאם לצרכיהן האישיים.

J Acquir Immune Defic Syndr 2004;156:714-720.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה