התועלת בהעשרת מזון בחומצה פולית גדולה משחשבו בעבר (Obstet Gynecol)

מחקר חדש מוצא כי יתכן שמדיניות ההעשרה בחומצה פולית שמיושמת בשנים האחרונות בארצות-הברית גרמה הפחתה בשכיחות הפגמים בצינור העצבי (NTDs) בשיעור גדול יותר משחשבו בעבר.

בשנת 1998 קבע ה-FDA תקנה להעשרת מזונות העשויים מתבואה בחומצה פולית. בשנת 2001 דיווח מחקר שהתבסס על נתוני רישום לידות שהתערבות זו הקטינה את שכיחות מקרי ה-NTDs בשיעור של 19%, שהינו משמעותי, אך נמוך משיעור ההפחתה החזוי על-פי מחקרים העוסקים בבריאות הציבור שבוצעו בשנות ה-90 המוקדמות.

הדיווח הנוכחי גורס כי המחקר שנעשה בשנת 2001 העריך בחסר את השפעת ההעשרה, בהתבסס על ממצא שמעיד על ירידה בשיעור של 32% במספר המקרים שבהם ערכי alpha-fetoprotein בסרום האם (MSAFP) נמצאו גבוהים , אחרי שנת 1998.

החוקר הראשי מסביר כי הנתונים מהמחקר מציעים כי הירידה שהתרחשה בשכיחות מקרי ה-NTD גדולה ממה שנצפה בזמן הלידה. הסיבה, לדבריו, היא היכולת לאבחן את המקרים הללו במהלך ההריון, המובילה לעיתים קרובות לקבלת החלטה על הפסקת ההריון.

במחקר הושוו ערכי ה-MSAFP שנמדדו ב-27,020 הרינות במהלך שנת 1997 לערכים שנמדדו ב-34,099 הריונות במהלך שנת 2000. ערכים גבוהים מ-2.75 הזזות מהערך הממוצע נחשבו לערכים גבוהים. בין שתי התקופות, פחת מספר המקרים שבהם נמצאו ערכים גבוהים ב-32%, מ-2.5% בשנת 1997 ל-1.7% בשנת 2000.

החוקר הראשי מסכם כי המסר הוא שהעשרה בחומצה פולית פועלת טוב יותר מכפי שעולה מתוך נתוני הלידה. לדבריו, זהו אמצעי חשוב להפחתת שכיחות הפגמים המולדים.

Obstet Gynecol 2004;103.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה