הורדה מכוונת במשקל מפחיתה את הסיכון לסרטן

מחקר חדש מוצא כי אובדן משקל מכוון עשוי להקטין את הסיכון לחלות בסוגי סרטן הקשורים להשמנת יתר.

לטענת החוקרים, כ-40% מהנשים בארצות הברית נמצאות בדיאטה כלשהי בכל זמן נתון, אך לא ידוע האם ירידה מכוונת במשקל יכולה להקטין את הסיכון לסרטן. בנוסף לכך, מחקרים קודמים מצאו כי באנשים שמורידים ממשקלם נמצא סיכון גבוה יותר לתמותה בהשוואה לאלה ששומרים על משקל גוף קבוע.

במהלך מחקר קוהורטי פרוספקטיבי שנערך בין השנים 1993 ו-2000 עקבו החוקרים אחר שכיחות הופעת מחלת הסרטן בהתאם לרשומות במשרד רישום מקרי סרטן.

במחקר השתתפו 21,707 נשים בגיל הבלות שאינן חולות בסרטן. הנבדקות מילאו שאלונים בנוגע למקרים של ירידה בשיעור של 9 קילוגרמים או יותר במשקלן, בכוונה ושלא בכוונה, במהלך חייהן הבוגרים.

בהשוואה לנשים שמעולם לא חוו ירידה של 9 קילוגרמים או יותר מכך, בנשים שהורידו בעבר לפחות 9 קילוגרמים ממשקלן באופן מכוון, אך לא באלו שעשו זאת לא בכוונה, נמצא סיכון מופחת ב-11% לחלות בסרטן מכל סוג שהוא.

אחרי התאמת הנתונים למגוון משתנים: גיל, BMI, יחס בין היקף מותן וירך, רמת פעילות גופנית, השכלה, מצב משפחתי, עישון, כמות חבילות הסיגריות שנצרכו לשנת חיים, שימוש נוכחי באסטרוגן, צריכת אלכוהול, ושימוש במולטי-ויטמינים, נמצא כי בנוגע לסוגי סרטן שונים, הסיכון לחלות בסרטן שד נמצא מופחת בנשים אלו ב-19%, הסיכון לחלות בסרטן המעי הגס נמצא מופחת ב-9%, הסיכון לחלות בסרטן הרחם נמצא מופחת ב-4%, והסיכון לחלות בכלל סוגי הסרטן הקשורים בהשמנת יתר נמצא מופחת ב-14%.

לעומת זאת, ירידה בלתי מכוונת במשקל לא נמצאה קשורה להפחתה בסיכון לחלות בסרטן.

החוקרים מסכמים כי מהתוצאות עולה שירידה מתונה במשקל בקרב נשים בעלות משקל יתר עשויה להפחית את שכיחות מקרי הסרטן הקשורים בהשמנת יתר.

החוקרים מציינים כי התוצאות לא היו תמיד בעלות משמעות סטטיסטית לאחר התאמתן למגוון המשתנים. הם מוסיפים כי למרות שנשים בעלות משקל יתר מצויות בסיכון מוגבר לכמה סוגי סרטן, בנשים שהורידו יותר מ-9 קילוגרמים ממשקלן באופן מכוון וכעת לא סובלות ממשקל יתר נצפתה שכיחות מקרי סרטן דומה לזו שנצפתה בקרב נשים שאינן סובלות ממשקל יתר ומעולם לא איבדו ממשקלן.

Int J Obes Relat Metab Disord 2003;27:1447-1452

לידיעה ב-doc’s guide

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה