אסקו מציגה הנחיות חדשות לשימוש בביספוספונטים בנשים עם סרטן שד

האגודה האמריקאית לאונקולוגיה קלינית (ASCO) יצאה בפרסום חדש אודות השימוש בביספוספונטים בנשים עם סרטן שד.

במאמר נכתב כי בחולות עם עדויות רדיולוגרפיות להרס העצם מומלץ טיפול תוך ורידי של 90mg pamidronate (שם מסחרי נוסף: Aredia) במהלך שעתיים, או 4mg zoledronic acid (שם מסחרי: Zomera) במהלך 15 דקות פעם בשלושה עד ארבעה שבועות. על פי הכתוב, אין עדויות מספיקות כדי לקבוע את יעילותו של ביספופונט אחד בהשוואה לשני.

הקוים המנחים תומכים במתן ביספוספונטים בנשים שבהן עדויות להרס עצם בהסתמך על הדמיות מתקדמות אך לא על רדיוגרפיות פשוטות. אולם, סריקות עצמות בלתי תקינה ללא עדויות להרס העצם אינה נחשבת כסיבה מספקת להתחלת טיפול בביספוספונטים, וכן לא צריכים העדר או נוכחות של כאב בעצם להשפיע על ההחלטה להתחיל שימוש בביספוספונטים.  

כשרמת הקראטינין בסרום נמוכה מ-3.0mg/dL, שהם 265µmol/L, לא דרוש כל שינוי במינון, בזמן האינפוזיה, או במרווח בין הטיפולים. זמני האינפוזיה צריכים להיות לפחות שעתיים ב-pamidronate ולפחות 15 דקות ב-zoledronic acid, ולפניהם תתבצע מדידה של קראטינין בהתאם להמלצות ה-FDA.

קוים מנחים אלה מספקים נוסחה לטיפול בחולה כדי לשמור על בריאות העצם, ומעודדים את הרופאים האונקולוגים והמומחים לאונקולוגיה לכלול בתפקידם גם את ההערכה השגרתית של הסיכון לאוסטאופורוזיס בנשים עם סרטן שד.  

לדברי המחברים, ביספוספונטים מספקים יתרון מעודד, אם כי יקר ולא מאריך ימים, לחולות רבות עם גרורות בעצמות. המחקר הנוכחי מתמקד בביספוספונטים כטיפול מסייע במקרים אלו. הם מוסיפים כי למרות הצורך הרב בנתונים נוספים לגבי זמן עצירת הטיפול ולגבי מינונים ולוחות זמנים אלטרנטיביים למתן הטיפול, אין מחקרים נוכחים העוסקים בכך.  

J Clin Oncol. 2003;21:4042-4057

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה