הפסקת עישון מעניקה תועלת משמעותית בהישרדות במטופלות עם סרטן שד מוקדם

  נשים עם סרטן שד בשלב מוקדם שמעשנות במהלך הטיפולים נמצאות בסיכון גבוה משמעותית למוות מאשר נשים שהפסיקו לעשן או שמעולם לא עישנו, כך על פי מחקר חדש. בעוד שעישון הוא גורם סיכון ידוע להתפתחות סרטן שד, ההשפעה של העישון על תוצאות הטיפולים בסרטן שד לא ברורות, כותבים החוקרים.

  החוקרים השוו את השיעור של חזרת המחלה המקומית ושל גרורות רחוקות כמו גם את התמותה מסרטן השד וכלל הגורמים ב-1,039 נשים  לא מעשנות וב-861 נשים מעשנות  שטופלו על ידי ניתוח משמר שד (שלא הוסר השד בהסרת הגידול)  וטיפולי הקרנות  בין 1970-2002.

  מבין 861 המעשנות, 75 המשיכו לעשן במהלך ההקרנות. הנשים המעשנות ולא מעשנות  עברו מעקב במהלך פרק זמן ממוצע של 66 ו-68 חודשים , בהתאמה.  בניתוח נתונים מותאם, עישון בעבר או בהווה לא הגן או הזיק ביחס לחזרה של מחלת סרטן השד, באותו שד או בשד השני,  לגרורות רחוקות, התפתחות של סרטן נוסף (לא שד) או להשרדות מסיבה מפורשת. 

  לעומת זאת, המשכת העישון במהלך ההקרנות היתה גורם חיזוי בלתי תלוי להשרדות כללית גרועה יותר.  אפילו לאחר התאמות לכלל הגורמים שיכלו לתרום לתוצאות, מטופלות שהמשיכו לעשן במהלך הטיפולים היו בסיכון מוגבר של פי  2.5 למוות בהשוואה לאלו שהפסיקו לעשן או שלא עישנו מעולם, אומרים החוקרים.  נשים שהפסיקו לעשן לפני הטיפולים היו באותו סיכון למוות כמו נשים שלא עישנו מעולם, על פי המידע , אומרים החוקרים. יש לעודד נשים הסובלות מסרטן שד להפסיק לעשן מאחר שהדבר עשוי לשפר את השרדותן.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה