פעילות גופנית מפחיתה את הסיכון לשבץ מוחי ואיסכמי

פעילות גופנית ברמה בינונית -גבוהה עשוייה להפחית את הסיכון הכולל לשבץ איסכמי ומוחי, כך מדווח העתון Stroke במהדורתו האחרונה.

חוקרים מטקסס ביצעו מטה-אנליזה בכדי להעריך את הקשר בין רמת הפעילות הגופנית והסיכון לשבץ או מוות. על בסיס חיפוש ב- MEDLINE בחרו החוקרים 23 מחקרים אשר עמדו בקריטריונים שהגדירו לצורך המטה-אנליזה.

החוקרים השוו את הסיכון לשבץ או תמותה בקרב אנשים שביצעו פעילויות גופניות ברמות שונות.

תוצאות הניתוח הראו שבהשוואה לחוסר פעילות גופנית או לאנשים ללא יכולת לפעילות, אנשים שביצעו פעילות גופנית ברמה בינונית עד גבוהה היו בסיכון נמוך לשבץ.

ב-18 מחקרים שנכללו בניתוח אנשים עם פעילות גופנית גבוהה היו בסיכון יחסי של 0.75 לשבץ בהשוואה לאנשים שסווגו כבעלי פעילות נמוכה.

ב-5 מחקרי התערבות נוספים הייתה ירידה של 64% בסיכון לשבץ בנבדקים עם פעילות גופנית גבוהה , בהשוואה לנבדקים שביצעו פעילות גופנית נמוכה. תוצאות דומות נמצאו גם בקרב נבדקים שביצעו פעילות גופנית בינונית, בהשוואה לאנשים שלא ביצעו פעילות גופנית כלל, כאשר הסיכון היחסי היה 0.83 במחקרי העוקבה ו- 0.52 במחקרי ההתערבות.

הירידה בסיכון בקרב הנבדקים הפעילים הייתה עקבית הן לשבץ מוחי והן לשבץ איסכמי.

החוקרים מסכמים בסיפוק שעתה ניתן לאמר ללא כל ספק שפעילות גופנית היא מומלצת ביותר במניעה של שבץ. עם זאת, מחקר כפול סמיות ארוך טווח שיבחן וישווה את רמות הסיכון של נבדקים פעילים מול לא פעילים עדיין נחוץ, סבורים החוקרים.

 Stroke 2003;34:2475-2482.

לדיווח במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה