PTH כטיפול משלים לאלנדרונט משפר מדדי עצם בהשוואה לטיפול באלנדרונט בלבד

הוספת של הורמון הפרתירואיד (PTH ) לטיפול ארוך טווח עם אלנדרונט (פוסלן) באוסטיאופורוזיס מעורר גיבוש עצם ומשפר את ה- BMD .

בנוסף, השימוש ב-PTH באופן מחזורי הוא שווה ערך לשימוש יומי, ולכן נראה יעיל מבחינת אפקטיביות  ועלות. כך הציגו חוקרים את מימצאיהם במפגש ה- 25 של האיגוד האמריקאי לחקר העצם והמינרלים.

החוקרים תיארו את הרציונל של הטיפול ב- PTH מחזורי במטופלים אשר המשיכו להשתמש באלנדרונט: הרעיון הגיע ממחקר קודם שבו נצפה שינוי קטן בלבד ב- BMD במטופלים ב- PTH לאחר שהפסיקו טיפול באלנדרונט. כמו כן, מידע ביוכימיקלי הראה שחוזק העצם עולה באופן משמעותי לאחר טיפול מוקדם ב- PTH.

החוקרים ביקשו להעריך אם טיפול מחזורי תלת חודשי של PTH שיתווסף לטיפול ארוך טווח באלנדרונט, יהיה יעיל יותר בהשוואה לטיפול יומי ב- PTH. הם עשו זאת על ידי מעקב אחר 126 מטופלים הסובלים מאוסטיאופורוזיס ואשר נטלו כבר טיפול באלנדרונט למשך שנה לפחות, טרם המחקר הזה, לאורך 15 חודש של טיפול.

המטופלים המשיכו בנטילת האלנדרונט במינון שבועי של 70 מ”ג, כאשר 26 מהם עברו לטיפול יומי של PTH (במינון יומי של 25 מק”ג בהזרקה תת עורית)  , קבוצה של 27 עברו לטיפול מחזורי של PTH (למשך 3 חודשי טיפול והפסקה של 3 חודשים)  ו- 24 קיבלו אלנדרונט בלבד.

לאחר 9 חודשים 77 המטופלים באלנדרונט בלבד לא הראו שינוי משמעותי בסמנים של תנועתיות עצם. לקבוצות ה- PTH נמצאה עלייה מהירה בחוזק העצם כבר ב-3 חודשי הטיפול הראשונים.  בטיפול היומי, עליה זו המשיכה עד 9 חודשים, ונעה בין 80% ל-300% בסמנים השונים. ל- PTH המחזורי הגידול שהושג ב-3 חודשי הטיפול הראשונים פחת ב-3 החודשים הבאים, ולאחר מכן עלה שוב במחזור הטיפולי השני, עם שיעור גידול של 60% עד 270% במחזור העצם.

הגידול ב- BMD המותני היה דומה בטיפול היומי של ה- PTH ובטיפול המחזורי, כששוב הירידה לאחר 3 חודשים בקבוצת הטיפול המחזורי, “תוקנה” במחזור הטיפולי השני. בשתי קבוצות ה- PTH נמצא גידול דומה של כ-4% ב- BMD לאחר 9 חודשים. לעומת זאת בטיפול באלנדרונט בלבד הושג שיפור של 2% בלבד ב- BMD.

החוקרים מדגישים כי מחקר זה בחן מדדים אלה בלבד ולא את שיעורי השברים. כמו כן, החוקרים סבורים שבמהלך הזמן צפוי מדדי העצם לרדת, למרות הטיפול ב-PTH .

[Study title: Daily versus Cyclic PTH Combined with Alendronate versus Alendronate Alone for Treatment of Osteoporosis. Abstract 1120]

לדיווח ב- docguide

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה