האם גיל המעבר בנשים קשור לירידה ביכולות קוגנטיביות ?

מחקרים קודמים רמזו על כך שבקרב נשים פוסט מנופאוזליות קיימת ירידה בזיכרון וביכולות הקוגנטיביות. ההשפעה של טיפול הורמונלי על תהליכים אלה לא הייתה עקבית וברורה.

במחקר זה, המתפרסם החודש ב- Neurology , החוקרים מהעיר שיקגו בארה”ב, ביצעו מעקב ארוך טווח שהחל  בשנת 1996, וכלל 803 נשים בגילאים 42 עד 53 . המחקר שנקרא( SWAN (Study of Women’s Health Across the Nation בחן מידי שנה את היכולות הקוגנטיביות, איבוד זכרון וזאת באמצעות מבחן ( Digit Span Backward (DSB , ושיטת Symbol Digit Modality Test או SDMT .

לאחר תקופת מעקב ממוצעת של 2.1 שנים מצאו החוקרים שיפור קטן אך משמעותי בשני המדדים הקוגנטיביים הנ”ל, שיפור שהוסבר על ידי החוקרים ביכולת הלימוד של המשתתפות.

במצב הבסיס 338 נשים היו במצב קדם גיל המעבר (כלומר עדיין עם ווסת) , 438 נשים בתחילת גיל המעבר (ווסת לא סדירה)  ו-17 ללא ווסת ב-3 החודשים האחרונים לפני הכניסה למחקר.

המדד היחידי שנמצא בירידה בתקופת המעקב בשלב הפסקת הווסת  היה ה- SDMT . בשלבים האחרים של תחילת הופעת אי סדירות הווסת,  ה- SDMT השתפר באופן משמעותי, בדומה למדד ה- DSB . שיפור בשיטות המדידה של SWAN צפוי בקרוב, דבר שהחוקרים מקווים שישפוך אור נוסף על השלכות פסיכו-סוציאליות הקשורות לתקופת גיל המעבר.

Neurology 2003;61:801-806.

לדיווח במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה