מינון של 75-100 מ’ג אספירין ליום הוא האופטימלי לחולי ACS

שימוש יומי במינון של 75 עד 100 מ”ג הוא בטוח ושווה ביעילותו במניעת אירועים קרדיווסקולרים עם תסמונת עורקית כלילית חריפה  (acute coronary syndrome -ACS) למינונים גבוהים יותר של אספירין. כך עולה מדיווח המתפרסם החודש ב- Circulation .

מעבר לכך, המינון הנמוך יותר נראה כעדיף, בין אם נעשה שימוש בנוסף גם ב- clopidogrel (פלויקס)  או לא.

 המחבר  הראשי, ד”ר פיטרס מהמרכז הרפואי האקדמי באמסטרדם, הולנד, מדגיש שמינון יחיד של 100 מ”ג ליום הוא מספק בהחלט במניעת איגור טסיות. במינונים גבוהים יותר, אין שיפור באפקטיביות, אך עולה הסיכון לדימומים.

במחקר ה-( CURE (Clopidogrel in Unstable angina to prevent Recurrent Events השתתפו למעלה מ-12,000 מטופלים עם ACS שטופלו באופן רנדומלי באספירין או קלופידוגרל למשך של עד שנה.

בניתוחים עדכניים של מחקר זה המתפרסמים נבחנו שלושה מינונים יומיים של אספירין: עד 100 מ”ג ליום, בין 101 ל-199 מ”ג ומעל 200 מ”ג.

כידוע, השימוש בקלופידוגרל (פלויקס, בנוסף לטיפול באספירין במינונים השונים) הפחית את הסיכון למוות קרדיווסקולרי, אוטם שריר הלב ושבץ בכ- 20% . למינון האספירין לא הייתה השפעה על הירידה בסיכון.

בכל המטופלים, שיעור מקרי הדימום היה קשור באופן ישיר למינון האספירין. בכל קבוצות האספירין שטופלו גם עם פלויקס שיעור מקרי הדימום היה גבוה יותר בכ-1% מאשר שיעור הדימומים בקבוצת האספירין בלבד + פלצבו.

שיעור הדימומים נע בין 1.9% במינון הנמוך של אספירין + פלויקס, והגיע עד ל- 4.9% בקבוצת המינון הגבוה של אספירין + פלויקס. באופן כללי נטתה קבוצת המינון הגבוה לסבול מדימומים משמעותיים בשיעור של 70% יותר מאשר קבוצת המינון הנמוך.

מתוך ניתוח נתונים זה מסיקים החוקרים שיש להמליץ על מינון אספירין של בין 75 מ”ג ל-100מ”ג ליום בחולים המוגדרים כ- ACS .

 Circulation 2003;108

לדיווח במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה