שימוש רצוף בגלולות למניעת הריון מפחית סימפטומים של אנדומטריוזיס

 

הכאב הקשור באנדומטריוזיס מוקל על-ידי שימוש רצוף בגלולות למניעת הריון, מדווחים רופאים איטלקים.

טיפול זה משלב הקלה בכאב, סבילות טובה, אפשרות להפסקה מיידית של הטיפול, מניעת הריון, עלויות נמוכות והכי חשוב, אפשרות להמשך הטיפול ללא הגבלה, כותבים החוקרים מאוניברסיטת מילנו בגיליון ספטמבר של Fertility and Sterility.

החוקרים ערכו מחקר פרוספקטיבי בקרב 50 נשים עם דיסמנוריאה חוזרת לאחר טיפול ניתוחי באנדומטריוזיס. הכללה במחקר חייבה דיסמנוריאה חוזרת למשך יותר מ-6 חודשים שלא הגיבה לשימוש מחזורי ב- ethinyl estradiol מ”ג 0.02 ו- מ”ג 0.15 desogestrel.

במסגרת המחקר שונה הטיפול משימוש מחזורי בגלולות למניעת הריון לשימוש רציף. במשך שתי שנות המחקר, אירעו בממוצע 5.5 אירועי דימום שבהם הטיפול הופסק ל-7 ימים. 9 מטופלות החליטו להפסיק את הטיפול כליל או לחזור לצורת הטיפול המחזורית הרגילה.

הדירוג הממוצע של חומרת הדיסמנוריאה, בסולם של 0 עד 100, ירד מ-75 בתחילת הטיפול ל-31 לאחר שנתיים מעקב. בתום המחקר, רק שתי מטופלות דיווחו על דיסמנוריאה בינונית ואף אחת לא דיווחה על דיסמנוריאה קשה. 80% היו מרוצות או מרוצות מאוד מהטיפול.

6 מטופלות עם עבר של מיגרנות בשבוע ללא-גלולות בטיפול הרגיל, לא סבלו מהסימפטום בצורת השימוש הממושך, מציינים החוקרים. כמו כן החוקרים מציינים שאנדומטריומות לא גדלו ולא התפתחות מחדש בתקופת הטיפול.

Fertil Steril 2003;80:560-563

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה