מודל חדש להערכת הסיכון לשבץ או מוות בחולים שאובחנו עם פרפור פרוזדורים

 

שיטה חדשה להערכת הסיכון לשבץ או מוות במטופלים עם אבחנה חדשה של פרפור פרוזדוריםatrial fibrillation (AF), כך עולה ממחקר שהתפרסם ב-27 באוגוסט ב-JAMA.

השיטות הקיימות להערכת הסיכון עבור מטופלים עם AF מבוססות על מחקרי עוקבה עם זמן מעקב קצר, ולא בהכרח כוללים נבדקים עם אבחנה חדשה של AF, מציינים ד”ר Emelia J. Benjamin ועמיתיה מאוניברסיטת בוסטון.

החוקרים בחנו נתונים שנאספו במסגרת ה-Framingham Heart Study במטרה לבצע ריבוד של הסיכון (risk-stratification) במטופלים עם AF, שיסייע בקבלת החלטות בנוגע לטיפול בנוגדי קרישה.

הם הכלילו באנליזה נתונים של 465 נבדקים בגילאים 55 עד 94 בעת האבחנה של AF שלא טופלו ב- warfarinוהיו בחיים וללא שבץ חודש לאחר האבחנה. במשך זמן מעקב ממוצע של כ-4 שנים 83 מטופלים לקו בשבץ בלבד ו-382 לקו בשבץ או מתו, כלומר שיעור של 2.9 ו-13.4 ל-100 שנות אדם, בהתאמה.

תוך שימוש במודלים רב-משתנים יצרו החוקרים שיטת ניקוד קלינית להערכת הסיכון לשבץ המתבססת על גיל, מין, לחץ דם סיסטולי, עבר של שבץ או TIA וסוכרת. על מנת להעריך את הסיכון לשבץ או מוות שיקללו החוקרים גם נתונים המתייחסים למחלת לב קודמת.

דף להערכת הסיכון לשבץ או מוות במטופלים עםAF המבוסס על משוואות שפיתחו החוקרים ניתן להוריד ב-http://www.nhlbi.nih.gov/about/framingham/stroke.htm

JAMA 2003;290:1049-1056,1093-1095

לידיעה המלאה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה