Brain Lesion ב- Optic Neuritis נקשר לסיכון מוגבר לטרשת נפוצה

  הנוכחות של white matter lesions ב-MRI בקו ההתחלה הוא הגורם המנבא החזק ביותר של טרשת נפוצה, multiple sclerosis – MS  במטופלים עם acute unilateral optic neuritis, כך על פי ממצאים מדיווח ב- Archives of Ophthalmology. בניגוד לכך, מטופלים עם optic neuritis exhibit severe optic disc edema , או עם peripapillary hemorrhage או retinal exudates המלווה בממצאי MRI נורמליים, הם לא סבירים לפתח MS ב-10 השנים הבאות, על פי תוצאות של ניסוי לטיפול ב-Optic Neuritis .

  המחקר החדש מדגיש את החשיבות של בדיקת dilated fundus  ושל MRI בהצגה, מציינים החוקרים.  במחקר עקבו החוקרים אחר 388 מטופלים שחוו לראשונה acute optic neuritis בין 88′-91′. 160 המטופלים שהיו עם לפחות פצע ( lesion) אחד שבמדידה היה עם קוטר של 3 מ”מ או יותר ב-MRI הראשוני שלהם היו בעלי סיכוי של 56% לפתח MS במהלך 10 שנות המעקב. אמנם, הופעת פצע שכזה לא סימנה כי החולה יפתח בוודאות MS, וגם היעדרות פצע שכזה לא חיסלה לחלוטין את הסיכון, מאחר שהסבירות בתת- קבוצה זו עמדה על 22%.

  אף אחד מהמטופלים עם איבוד ראייה כללי או חסר כאב, שסבלו מ-severe disc swelling, hemorrhages, או exudates, לא פיתח MS במהלך המעקב. לכן, מסכמים החוקרים,  במטופלים שנושאים את המאפיינים הלא רגילים הללו, ה-optic neuritis ייתכן ולא תהיה חלק מה-multifocal demyelinating central nervous system illness. 

למעשה, ייתכן והמטופלים הללו לא סובלים מ- optic neuritis בכלל, נכתב בגיליון במאמר מערכת בנושא. למשל, הסימפטומים יכולים לנבוע מ- nonarteritic anterior ischemic optic neuropathy, neuroretinitis או papillophlebitis. לכן, הם ממליצים כי הטיפול עם interferon-beta or glatiramer acetate יידחה במטופלים עם  optic neuritis לא רגילה עם MRI נורמלי. מצד שני, החוקרים מסכמים כי אפילו brain lesion בודד ב-  T2-weighted MRI scan  מספק על מנת לשקול התחלה של טיפול immunomodulatory במטופלים עם optic neuritis לא רגילה.

לידיעה במדסקייפ

Arch Ophthalmol 2003;121:944-949

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה