קשר בין נוירופתיה סוכרתית לבין פגמים ב- left ventricular

בהעדר מחלת לב קורונרית , חולי סוכרת עם נוירופתיה אוטונומית מראים עדויות לפגמים בתפקוד החדר השמאלי (LV-left ventricular ), כך על פי מחקר יווני חדש. החוקרים מציינים כי אף שתפקודי LV פגומים נפוצים בחולים עם סוכרת סוג 1, כל קשר עם נוירופתיה אוטונומית סוכרתית הוא לא ברור.

על מנת לחקור, החוקרים למדו 57 מטופלים עם סוכרת סוג 1, ללא מחלת לב קורונרית ולחץ דם עורקי גבוה. מתוך אלו, 24 סבלו מנוירופתיה אוטונמית סוכרתית, מבוססת על בדיקת תפקודים עצביים אוטונומיים, ו-33 המטופלים הנותרים לא סבלו מהמצב הזה. 

אף שלא היו הבדלים בין הקבוצות ב-ejection fraction, cardiac output ו-cardiac index, המטופלים שסבלו מנוירופתיה אוטונומית סוכרתית היו בעלי תבניות  LV filling פגומות, תפקודי LV סיסטולים מוגברים במקצת, ו-  LV working load גבוה יותר. בנוסף, נמצא קשר בין האינדקסים לא נורמליים, סיסטולים ודיאסטולים של LV  ומספר המבחנים של תפקודים עצביים אוטונומים לא נורמליים. 

החוקרים אמרו כי בחולים  עם נוירופתיה אוטונומית סוכרתית וחוסר תפקוד של LV, יש צורך בהערכה מכוונת של תפקודי  LV  , מאחר שאי ספיקת לב הוא גורם תמותה עיקרי. יותר מכך, חולים אלו יזדקקו אולי להתחשבות מיוחדת באם נרשם להם אימון גופני, והם מועמדים לטיפול נוסף עם בולם אנזים ממיר אנגיוטנסין (ACE inhibitors).

לידיעה במדסקייפ

Diabetes Care 2003;26:1955-1960

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה