תגובות למאמר המערכת בנושא הוריות לכריתת שקדים, ותגובות המערכת

להלן תגובות שכתבו גולשים באתר בהמשך למאמר המערכת בנושא הוריות לכריתת שקדים.

נושא:פוליפים – אדנואידים – שקד שלישי/ מאת: גיורא

שמות אלה מבלבלים. פוליפים הם בעצם שם הרקמה הנוצרת במערות האף (באנגלית נזל פוליפוזיס). כאשר מטופל מוסר שעבר נתוח פוליפים לפני שנים אינני יכול לדעת אם הכוונה לאדנואידים או לפוליפים. הצעתי לאקדמיה ללשון לאמץ את השם שקדון. הענין יידון בבוא הזמן. עד שיידון ויוחלט הצעתי מונחת לפניכם. תודה. דר’ כהן

תגובת המערכת

אנחנו מודים לך על הערותיך ואנחנו תקווה שהאקדמיה ללשון העברית תשים לב להצעתך. במילון למונחי רפואה של האקדמיה משנת 1999 המונח adenoid עדיין מתורגם “פוליפ”. אם יש לך עוד הערות לגבי מונחים רפואיים נשמח לשמוע אותם.

המערכת

נושא: התויות לכריתת האדנואיד והשקדים/ מאת :יהודה

 שלום רב, המחברים המכובדים מתעלמים מאספקטים חשובים ביותר שיש להגדלה של האדנואיד והשקדים. אדנואיד מוגדל גורם לחסימת אף, נשימת פה ממושכת בעת התפתחות הילד יכולה לגרום לליקוי בהתפתחות שלד הפנים ולהווצרות פנים “אדנואידלים” שפרושם נכות לכל החיים שהשלכותיה מחמירות עם ההתבגרות ובמהלך החיים. היכן נשמע שמציעים לא להשתמש באבר מאברי הגוף במשך שנים ועוד בגיל ההתבגרות, מבלי שיעלה הדבר במחיר כבד? האף הוא אבר חשוב ביותר ואי-שימוש בו הוא אבסורד כמו להמנע משימוש בכל אבר אחר. גם השקדים המוגדלים יכולים לגרום למנח לשון קדמי ועל כן לליקוי בהתפתחות שלד הפנים והסגר (המנשך). ספירת מספר הדלקות מגוחך. משום שיש הסובלים משלש דלקות שקדים בשנה אך התחלואה מהם קשה מאד – האם לא זקוקים לטיפול דפיניטיבי? מתן טיפולים אנטיביוטיים מונעים גורם להתפתחות זני חיידקים עמידים ולנזק קשה לבריאות הציבור. רבים סובלים בין הדלקות החריפות מדלקת שקדים כרונית הפוגעת באיכות החיים שלהם – אז לא מגיע להם טיפול? ועוד ועוד… סה”כ נראה כאילו “ברי הסמכא” שמנסים לפסוק הלכות מנותקים מהנושא. בברכה פרופ’ יהודה פינקלשטין

תגובת המערכת:

 לכתבה שלנו שני חלקים. החלק הראשון תרגום ותמצית מאמר שהופיע בעיתון Pediatrics. מאמר זה התייחס לנושא של הורית כריתת שקדים בילדים הסובלים מדלקות חוזרות בגרון ואין בו התייחסות להורית כריתת שקדים מסיבות אחרות. אם היו דנים בנושא סתימת דרכי הנשימה העליונות וטיפולה, אין לי ספק שדעותיו של פרופ’ פינקלשטיין בנושא זה מקובלות עליהם. בחלקו השני של הכתבה ביקשנו מד”ר דוד כהן את הערותיו, וההוריה של ד”ר כהן במקרה של סתימת דרכי נשימה העליונות הוא כריתת שקדים או טיפול בקרני לייזר.

הנושא השני שאתה מעלה, הוא כי יש להתחשב בחומרת הדלקות בגרון ולא רק במספרם. במאמר המקורי יש התייחסות הן לגבי מספר הדלקות והן לגבי חומרתם. נשמח לשלוח לך את המאמר המקורי אם רצונו בכך, ולקבל את התייחסותך העניינית למאמר.

המערכת

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה