שימוש במחשב לא מעלה הסיכון לסינדרום התעלות הקרפאליות, CTS

השימוש במחשב לא נראה כמהווה סיכון מקצועי  להתפתחות של סינדרום התעלות הקרפאליות (carpal tunnel syndrome -CTS),כך על פי מחקר דני חדש.

התוצאות מבוססות על סקר של כ-7,000 עובדים במספר גדול של מיקומים  שנשאלו על תסמיני CTS.למעלה מ-5,500 משתתפים הוערכו שנית לאחר שנה. המחקר הופיע בגליון הקודם של JAMA . המחקר מצא שכיחות של CTS אפשרי בבין 1.4% ל-4.8% על פי סינון השאלונים וראיון קליני, ושיעור של מקרים חדשים או כאלו שהחמירו של CTS אפשרי של 5.5%, מסרו החוקרים.

לפיהם, שימוש במחשב לא מהווה סיכון מקצועי חמור להתפתחות התסמינים. החוקרים כן מצאו קשר בין שימוש בעכבר במשך יותר מ-20 שעות בשבוע ולעלייה קטנה בסיכון ל-CTS אפשרי, אך לא קשר משמעותי סטטיסטית לשימוש במקלדת. 

החוקרים אומרים כי על פי המידע שברשותם לא נראה כי השימוש במחשב מהווה גורם סיכון ל-CTS, אך הם מסייגים כי על פי תוצאות של מחקרים קודמים ,ישנה אפשרות כי שימוש אינטנסיבי וחוזר במקלדת עלול להוות גורם סיכון. על פי מחקר אחר, שערך מכון Mayo עבור ה-US National Institute of Neurological Disorders and Stroke, נמצא כי גם עבודה ארוכה במחשב, עד 7 שעות ביום, לא העלתה את הסיכון להתפתחות של CTS.

לידיעה במדסקייפ

JAMA. 2003;289:2963-2969

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה