שילוב של רמיקייד ו-methotrexate מונע פגיעה במפרקים בחולים עם ראומתיד ארתריטיס; יעיל בשלב מוקדם של המחלה

השילוב של infliximab (רמיקייד, או Centocor) ושל methotrexate הוא המשטר הראשון שמראה עליונות על הטיפול ב-methotrexate בלבד בראומתיד ארתריטיס בשלב מוקדם, כך על פי מחקר חדש. כמעט כל המטופלים להם ניתן methotrexate ו infliximab ב-3  או 6 מ”ג לק”ג הגיעו ל-ACR או יותר במחקר שארך כשנה, בהשוואה ל-32% שקיבלו methotrexate בלבד, כך דווח בקונגרס האירופאי השנתי של ראומותולגיה.

  המחקר כלל כ-1,050 מטופלים עם מחלה פעילה בשלב מוקדם. הן חולקו רנדומאלית ל- 3 או 6 מ”ג של infliximab ו-methotrexate, או ל- methotrexate עם פלצבו בשבוע ה-0, השני, השישי ואחר כך מדי 8 שבועות עד השבוע -46. methotrexate  ניתן בצורה מוגברת, שעלתה ב-2.5 מ”ג כל שבוע אן שניים, עד למקסימום של 20 מ”ג לשבוע בשבוע 8.

נק’ סיום ראשוניות של מחקר ה-ASPIRE היו אחוזי שיפור בציוני ACR-N בשבוע ה-54, נזק מבני שהוערך על ידי שינוי ב-van der Heijde modified Sharp score  ומום גופני שנבדק על ידי שאלון הערכה בריאותית בין שבועות 30 ו-54.

בשבוע ה-54, ACR 50 הושג על ידי 32% מאלו שקיבלו methotrexate, ע”י 46% מאלו שקיבלו methotrexate עם רמיקייד במינון נמוך ועל ידי 50% מאלו שקיבלו את ה-TNF-blocker במינון הגבוה.  מספר כפול של מטופלים שקיבלו מינון גבוה יותר של infliximab  השיגו הפוגה כפי שהוגדרה על ידי ציון פעילות של המחלה של פחות מ-2.6, בהשוואה לאלו שקיבלו methotrexate לבד (15% מול 31%). 

בסה”כ, התוצאות היו מרשימות, אומרים החוקרים. ה-methotrexate הוא כרגע טיפול ה”זהב” הסטנדרטי, ועד עכשיו לא היו ניסויים שהראו בצורה חד משמעית משטר אחר העובד טוב יותר מאשר methotrexate .

לידיעה במדסקייפ

חברות ג’ונסון & ג’ונסון ושרינג הודיעו כי שילוב של Remicade עם טיפול סטנדרטי של  methotrexate  מונע נזק למפרקים בחולים עם ראומתיד ארתריטיס בצורה טובה יותר מאשר טיפול ב-methotrexate בלבד. חברת J&J תחפש אישור מסדיר לשילוב לשימוש גם על ידי חולים שסובלים משלב מוקדם של המחלה . חברת J&J משווקת את תרופת ה-Remicade בארה”ב ואילו חברת שרינג משווקת התרופה בשאר העולם (מלבד יפן).

לידיעה ב-PSL

לידיעה ב-Forbes

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה