פרוקסטין-paroxetine (סרוקסט) לא מומלצת לילדים ומתבגרים מתחת לגיל 18

ה- Medicines and Healthcare Products Regulatory Agency ( ה-MHRA ) הוציאה הנחייה השבוע כי נוגד הדיכאון paroxetine ,הידוע כ-Seroxat, לא יירשם לילדים או מתבגרים מתחת לגיל 18. הסוכנות ייעצה כך על פי המלצה של קבוצה עבודה עצמאית מטעם העמותה לבטיחות של תרופות, ה-CSM.

פרוקסטין, של חברת GlaxoSmithKline לא אושרה מעולם לשימוש בילדים, אך קרוב ל-8,000 מטופלים מתחת לגיל 18 לקחו פרוקסטין בבריטניה בשנה האחרונה, מאחר שהיה זה חוקי לרשום את התרופה באם הרופא העריך כי הטיפול ראוי. ההנחייה החדשה מבוססת על מחקרים שהראו כי קיימים שיעורים גבוהים יותר של מחשבות והתנהגות התאבדותית במטופלים שלקחו פרוקסטין (25 מ-738, כ-3.4%) בהשוואה לאלו שלקחו פלצבו (8 מ- 647, כ-1.2%). לא היתה התאבדות למעשה בכל המטופלים במחקרים הללו.

 ה-MHRA מדגישה כי חשוב היה להפסיק את הטיפול בפרוקסטין במטופלים בצורה איטית ומתונה ולא בפתאומיות. לחולים מסוימים שנוטלים את התרופה  עדיף להמשיך ולקחת את התרופה, כל עוד אינם סובלים ממחשבות או מהתנהגות התאבדותית. 

ראש  הנציגות האירופית לפסיכאטריה של GSK הוציא הצהרה, בה נכתב כי למרות שההנחיה שהוצאה יכולה להגביל את אפשרויות הטיפול של רופאים בדכאונות חמורים של ילדים ומתבגרים מתחת לגיל 18, וכי המסקנות שהחברה הסיקה מן המחקר הן שונות, החברה מכירה בהחלטת ה-MHRA עבור המטופלים הילדים והמתבגרים בבריטניה.

לידיעה ב-BMJ  2003;326:1282 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה