צריכת פולט, חומצה פולית, לאחר צינתור, מעלה סיכון ל-restenosis

בניגוד לדעה המקובלת, שימוש בתוספי תזונה הכוללים חומצה פולית, אינו מוריד את הסיכון ל- restenosis, אלא אפילו מעלה אותו. כך עולה ממחקר שדווח בכנס הקרדיולגי האמריקאי השבוע.

מעקב אחר חולים לאחר השתלת סטנט למשך 6 חודשים, אשר השווה חולים שצרכו חומצה פולית לקבוצת ביקורת, מצא כי:

ה-( minimal luminal diameter (MLD בקבוצה הפעילה היה 1.59 מול 1.74 בקבוצת הבקרה, שיעור ה- restenosis בקבוצה הפעילה היה 35% בהשוואה ל-27%, וה- lesion revascularization rate היה 16% בקבוצת הפולט בהשוואה ל- 11% בקבוצת הביקורת.

מימצאים אלה כפי שעלו במחקר זה הנקרא ( Folate After Coronary Intervention Trial (FACIT עומדים בסתירה לתוצאות מחקרים קודמים, כולל מחקר ה-Swiss Heart Study שפורסם בנובמבר 2001 ב- New England Journal of Medicine ואשר דיווח על ירידה של 50% בסיכון ל-restenosis כתוצאה משימוש בחומצה פולית.

יש לציין שהמינונים של חומצה פולית שניתנו במחקר זה, ה- FACIT היו גבוהים פי 3 מאלה שמצויים במולטיויטמינים מקובלים (1.2 מ”ג לעומת 0.4 מ”ג) וכן גם רמות הויטמינים B6 ו- B12 .

המחקר עורר עניין רב שכן כידוע קרדיולוגים רבים ממליצים לחולים לאחר צינתור לצרוך חומצה פולית, ולכאורה מימצאים אלה מעלים ספק על היעילות של השימוש בחומצה פולית.

למרות מימצאיםמ אלה הגיבו מס’ רופאים שמוקדם עדיין להסיק מסקנות הן בגלל המינונים הגבוהים, והן בגלל שאוכלוסיית המחקר הייתה עם חוסר בסיסי ראשוני בחומצה פולית, מה שלא מאפיין חולים בעולם המערבי.

ACC 52nd Annual Scientific Session: Session 31. Presented March 30, 2003.

לדיווח במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה