לפעמים, כשנעשתה טעות רפואית, הרופא פשוט צריך לאמר: ‘אני מצטער’ , דבר שלא נעשה מספיק…

במאמר המתפרסם החודש ב- The Journal of the American Medical Association קובעים החוקרים כי מרבית הרופאים אינם מיומנים ואינם מקבלים הדרכה מספקת לאופן שבו הם צריכים לנהוג עם החולה או משפחתו, לאחר שנעשתה טעות.

המלצת כותבי המאמר היא להשקיע יותר בהתנצלות ובהעברת מידע מלא המסביר את אופי וסיבת הטעות. החוקרים ביצעו עשרות קבוצות מיקוד של מטופלים ורופאים והעמידו אותם בפני סיטואציות של טעויות אפשריות. הסתבר שמרבית המטופלים הביעו רצון לשמוע התנצלות כנה, בעוד שמרבית הרופאים חששו מלהביע התנצלות כזו, הן מתוך חשש לתביעת רשלנות, והן מתוך חוסר מודעות לצורך הנפשי של המטופל לשמוע התנצלות.

החוקרים ממליצים למוסדות רפואיים להכשיר את הצוות הרפואי בסיטואציות כאלה, ובעיקר להפנים את הצורך הנפשי של המטופל בקבלת התנצלות, השתתפות והבעת צער על הטעות.

JAMA. 2003;289:1001-1007

לכתבה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה