האם עדשה תוך עיינית אקומודטיבית מסיליקון מאפשרת ראיה טובה לרחוק ולקרוב לפסאודופקים?

עדשה תוך עיינית אשר מרכזת את האור במרחק קבוע מאפשרת ראיה מצויינת, אך ברוב המקרים מצריכה שימוש במשקפיים לקרוב. עדשות תוך עיניות מולטיפוקליות מאפשרות איכות תמונה מופחתת מזו של העדשות המונופוקליות.
כדי להתגבר על בעיה זו, המציא J. Stuart Cumming MD עדשות תוך עיניות אקומודטיביות מסיליקון. עדשות אלה עוצבו כך שיאפשרו ראיה חדה לקרוב, למרחק ביניים ולרחוק באמצעות תנועת העדשה לאורך ציר הראיה בעקבות פעילות השריר הסיליארי הגורם לשינויי לחץ בחלל הזגוגית ובלשכה הקדמית.
זוהי modified three-piece plate haptic silicone lens המושתלת בתוך שק בעדשה וכדי לאפשר לחלק האופטי תנועה לאורך הציר האופטי של העין נוצרו "צירים" hinges בלוחות המחברים את החלק האופטי לרגליות. האורך הכללי של העדשה הינו 11.5 מ"מ כאשר נמדד מקצוות ה- loop או 10.5 מ"מ כאשר נמדד מקצוות ההפטיקים. העדשה הינה דו-קמורה וקוטר החלק האופטי הינו 4.5 מ"מ.

מטרת המחקר
המחקר תוכנן להעריך את התוצאות הקליניות של השתלת עדשה תוך עיינית אקומודטיבית בניתוח של חולי קטרקט.

מהלך המחקר
במחקר השתתפו 62 חולים אשר תוכננו לעבור ניתוח ECCE בשיטת פקואמולסיפיקציה וחתך קטן.

הקריטריונים להכללה במחקר היו:
גיל של 50 שנה או מבוגר יותר, פוטנציאל ראייתי צפוי של 20/30 או טוב יותר לאחר הניתוח, יכולת מנטלית מספקת לאפשר בדיקות עיניים ובדיקות חדות ראיה לאחר הניתוח, הסכמה להגיע לבדיקות מעקב במשך 3 שנים לאחר הניתוח, וללא פגיעות ומחלות עיניים העשויות לפגוע בראיה או בזונולות.
22 עיניים של 14 חולים היוו את ה- feasibility phase של המחקר ו- 48 עיניים של 48 חולים היוו את השלב השני במחקר. כולם עברו ניתוח קטרקט עם השתלת עדשה מסוג AT-45 ומעקב פרוספקטיבי כעבור חודש, 3 ו- 6 חדשים לאחר הניתוח. נבדקו חדות הראיה הבלתי מתוקנת והמתוקנת בצורה הטובה ביותר לרחוק, לקרוב ולמרחק ביניים.

תוצאות ומסקנות
חדות הראיה הבלתי מתוקנת לרחוק היתה 20/20 או טובה יותר ברוב (90%) החולים. ב- 97% מהחולים היתה חדות הראיה הבלתי מתוקנת לקרוב 20/30 או טובה יותר. ב- 92% חדות הראיה הבלתי מתוקנת למרחק ביניים (28 אינץ) הייתה 20/30 או טובה יותר. לא דווח עד סיבוכים כלשהם.
המסקנה של החוקרים הייתה שהעדשה התוך עיינית האקומודטיבית AT-45 מאפשרת לחולים ראיה מצויינת לרחוק, לקרוב ולמרחק ביניים ללא צורך במשקפיים. הם ממליצים להשתמש בעדשות כאלה עבור רוב מנותחי הקטרקט כדי לאפשר להם ראיה לכל מרחק ללא משקפיים.

Clinical Evaluation of the Model AT-45 Silicone Accommodating Intraocular Lens
Results of Feasibility and the Initial Phase of a Food and Drug Administration Clinical Trial
J. Stuart Cumming, Stephen G. Slade, Arturo Chayet and the AT-45 Study Group
Ophthalmology 2001;108:2005-2010

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה