מנהל המזון והתרופות האמריקאי תומך בתרופה ראשונה מסוגה לאלרגיה לבוטנים (מתוך הודעת ה-FDA)

FDA

ועדה מייעצת מטעם מנהל המזון והתרופות האמריקאי (Food and Drug Administration) המליצה בחום על אבקת אלרגן בוטנים לילדים עם אלרגיה לבוטנים. ועידת Allergenic Products Advisory Committee הצביעה לטובת יעילות ובטיחות אבקת האלרגן. ההתוויה המוצעת הינה להפחתת היארעות וחומרת תגובות אלרגיות, כולל אנאפילקסיס לאחר חשיפה אקראית לבוטנים בקרב צעירים בגילאי 4-17 שנים עם אבחנה מאושרת של אלרגיה לבוטנים.

הצבעת פאנל המומחים התקבלה לאחר בחינת נתוני יעילות ובטיחות משבעה מחקרים קליניים: שני מחקרים בשלב 2 (ARC001 ו-ARC002) וחמישה מחקרים בשלב 3 (ARC003, ARC004, ARC007, ARC008 ו-ARC011).

מחקר ARC003, אשר סיפק את נתוני יעילות הטיפול, היה מחקר בשלב 3, אקראי, כפל-סמיות, מבוקר-פלסבו, רב-מרכזי, אשר כלל 555 חולים בגילאי 4-55 שנים. מרבית החולים (499 חולים) היו בגילאי 4-17 שנים. כל המשתתפים במחקר השלימו תגר מזון טרם ההקצאה האקראית.

המשתתפים חולקו באקראי ביחס 3:1 לקבלת אבקת אלרגן בוטנים או פלסבו בשלושה שלבים: העלאת מינון ראשונית תחת השגחה מ-0.5 ל-6 מ”ג של חלבון בוטנים או פלסבו במהלך יומיים; העלאת מינון כל שבועיים, החל מ-3 מ”ג והמשך לאורך 20-40 שבועות למינון של 300 מ”ג; ומינון אחזה של 300 מ”ג ביום, למשך לפחות 24 שעות.

תוצא היעילות העיקרי היה שיעור המשתתפים בגילאי 4-17 שנים בניתוח לפי כוונה לטפל, אשר יכלו לסבול מינון של 600 מ”ג ומעלה של חלבון בוטנים עם תסמינים קלים לכל היותר, לקראת סיום מבחן תגר מזון בתום תקופת האחזקה.

המחקר ענה על קריטריון ההצלחה, הבדל של לפחות 15% בין קבוצת המחקר והפלסבו, בקרב חולים בגילאי 4-17 שנים (הבדל של 63.2% ביעילות הטיפול). אלו שלא השלימו מבחן תגר מזון נחשבו ככאלו שלא הגיבו לטיפול בניתוח יעילות הטיפול. לא תועדו הבדלים בין הקבוצות באוכלוסיית המבוגרים, תוצא משני מרכזי של המחקר.

הפאנל בחן את נתוני בטיחות הטיפול ממחקרי ARC003 ו-ARC007. מחקר ARC007 היה מחקר אקראי, מבוקר, בשלב 3, אשר בחן את הבטיחות של אבקת אלרגן בוטנים בילדים בגילאי 4-17 שנים.

משתתפים בקבוצת ההתערבות חוו מספר רב יותר של תגובות אלרגיות, כולל תגובות אלרגיות סיסטמיות, במהלך השלב הראשוני של העלאת המינון, בהשוואה למטופלים בפלסבו (9.4% לעומת 3.8%). ממצאים דומים תועדו בשלב האחזקה (8.7% לעומת 1.7%). במהלך שלב האחזקה, 7.7% מהחולים שקיבלו אלרגן בוטנים נדרשו לאפינפרין, זאת בהשוואה ל-3.4% מאלו שנטלו פלסבו.

אירועים חריגים תועדו ב-53% מהחולים בקבוצת ההתערבות, בהשוואה ל-31.8% מאלו בקבוצת הפלסבו. האירועים החריגים היו קלים ברובם. האירועים החריגים שהיו נפוצים יותר בקבוצת ההתערבות, בהשוואה לקבוצת הפלסבו, כללו אי-נוחות בטנית, גירוי בגרון, גרד, הקאות, שיעול, בחילות, אורטיקריה, גרד בפה ועיטוש. שכיחות האירועים החריגים פחתה במהלך שלב האחזקה, בהשוואה לשלב העלאת המינון.

במידה והתרופה תאושר, אזי הסוכנות תדרוש תכנית REMS (Risk Evaluation and Mitigation Strategy) להערכת הסיכון לתגובות אלרגיות סיסטמיות, כולל אנאפילקסיס.

מתוך הודעת ה-FDA

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

  • קרם Roflumilast משפר תסמיני אטופיק דרמטיטיס (JAMA Dermatol)

    קרם Roflumilast משפר תסמיני אטופיק דרמטיטיס (JAMA Dermatol)

    מתוצאות שני מחקרים בשלב 3 עולה כי קרם Roflumilast בריכוז 0.15% נסבל היטב והוביל לשיפור משמעותי בתסמינים במבוגרים ובילדים עם אטופיק דרמטיטיס בדרגה קלה-עד-בינונית. שני מחקרים אקראיים, כפלי-סמיות, בשלב 3, מחקר INTEGUMENT שכלל 654 חולים ומחקר INTEGUMENT-2 שכלל 683 חולים, כללו מטופלים בגילאי 6 שנים ומעלה עם אטופיק דרמטיטיס בדרגה קלה-עד-בינונית. המשתתפים חולקו באקראי ביחס […]

  • הדור הבא של הפרוביוטיקה | פוסטביוטיקה | הרצאות זמינות לצפייה

    הדור הבא של הפרוביוטיקה | פוסטביוטיקה | הרצאות זמינות לצפייה

    במהלך החודש האחרון התקיימו שני וובינרים העוסקים בפוסטביוטיקה | הדור הבא של הפרוביוטיקה. להרצאת המפגש הראשון ומענה על שאלות השתלמות לחצו כאן להרצאת המפגש השני שהתמקדה בפוסטביוטיקה להפחתה משמעותית של תחלואת חורף בילדים לחצו כאן  

  • האם נוגדי-היסטמינים עלולים לעורר פרכוסים בילדים? (JAMA Netw Open)

    האם נוגדי-היסטמינים עלולים לעורר פרכוסים בילדים? (JAMA Netw Open)

    טיפול בנוגדי-היסטמינים מדור ראשון מלווה בעליה משמעותית בסיכון להופעת פרכוסים בילדים, עליה הבולטת במיוחד באלו בגילאי 6-24 חודשים, כך עולה מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת JAMA Network Open. החוקרים מקוריאה השלימו מחקר חתך להערכת הסיכון לפרכוסים על-רקע טיפול בנוגדי-היסטמינים מדור ראשון. הם בחנו את הנתונים אודות 11,729 ילדים עם אירוע פרכוסי (ביקור בחדר מיון עם […]

  • הטיפ השבועי עם פרופ' איתמר רז: כל מה שצריך לדעת על השמנה

    הטיפ השבועי עם פרופ' איתמר רז: כל מה שצריך לדעת על השמנה

    שלום וברוכים הבאים לפרק של “טיפ מחדר הרופא”.  היום נעסוק בשאלות בנושא השמנה – מה משפיע יותר על התפתחות השמנה: הגנטיקה או הסביבה, האם השמנה היא תמיד מחלה ולמה יש שינוי בצורת ההשמנה לאחר גיל המעבר? בפרק זה נבחן את תפקידי הגנטיקה והסביבה בהתפתחות השמנת יתר, ננסה להבין איך הם משתלבים זה בזה, ונשמע מפרופסור […]

  • ויטיליגו מלווה בשיעור גבוה של הפרעות פסיכיאטריות בילדים כהי־עור (JAAD International)

    ויטיליגו מלווה בשיעור גבוה של הפרעות פסיכיאטריות בילדים כהי־עור (JAAD International)

    בילדים כהי־עור עם ויטיליגו שיעור גבוה יותר משמעותית של הפרעות פסיכיאטריות, כולל דכאון, מחשבות אובדניות והפרעות התנהגות, בהשוואה לביקורות תואמות ללא ויטיליגו, כך עולה מתוצאות מחקר מקרה-ביקורת שפורסמו בכתב העת JAAD International. המחקר הרטרוספקטיבי, מקרה-ביקורת, נערך בבית החולים Texas Children’s Hospital ביוסטון וכלל 327 ילדים עם ויטיליגו ו-981 ביקורות תואמות ללא ויטיליגו. גיל המשתתפים הממוצע […]

  • תוצאות מבטיחות למתן Teclistamab כנגד מחלות אוטואימוניות עמידות לטיפול (N Engl J Med)

    תוצאות מבטיחות למתן Teclistamab כנגד מחלות אוטואימוניות עמידות לטיפול (N Engl J Med)

    במאמר שפורסם בכתב העת New England Journal of Medicine מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי Teclistamab, תכשיר המכוון כנגד B-Cell Maturation Agent (או BCMA), הוביל לשיפור פעילות מחלה בארבעה חולים עם מחלות אוטואימוניות עמידות לטיפול. בתיאור מקרה שפורסם בנפרד, Teclistamab השרה הפוגה בחולה עם לופוס עמידה לטיפול. ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי […]

  • יעילות דומה של Lebrikizumab ו-Dupilumab לטיפול באטופיק דרמטיטיס (JAMA Dermatol)

    יעילות דומה של Lebrikizumab ו-Dupilumab לטיפול באטופיק דרמטיטיס (JAMA Dermatol)

    מתוצאות מטה-אנליזה חדשה שפורסמו בכתב העת JAMA Dermatology עולה כי ל- Lebrikizumab ו-Dupilumab (דופיקסנט) יעילות דומה בטיפול בחולים עם אטופיק דרמטיטיס.  החוקרים השלימו סקירה שיטתית ומטה-אנליזה של 98 מחקרים עם 24,707 משתתפים עם אבחנה של אטופיק דרמטיטיס בדרגה בינונית-עד-חמורה שקיבלו טיפול אימונו-מודולוטורי במשך לפחות שמונה שבועות. התוצאים העיקריים כללו את מדדי EASI (או Eczema Area […]

  • אגוניסטים לקולטן ל-GLP-1 עשויים להפחית את הסיכון לתמותה בחולים עם סוכרת מסוג 2 ומחלות דלקתיות בתיווך מערכת החיסון (PLoS One)

    אגוניסטים לקולטן ל-GLP-1 עשויים להפחית את הסיכון לתמותה בחולים עם סוכרת מסוג 2 ומחלות דלקתיות בתיווך מערכת החיסון (PLoS One)

    בהשוואה לתרופות ממשפחת מעכבי DPP-4, טיפול באגוניסטים לקולטן ל-GLP-1 מלווה בסיכון מופחת לתמותה מכל-סיבה וסיבוכים קרדיווסקולאריים מג’וריים בחולים עם מחלות דלקתיות בתיווך מערכת החיסון וסוכרת מסוג 2, כך עולה מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת PLoS One. ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי תרופות ממשפחת אגוניסטים לקולטן ל-GLP-1 מלווים בסיכון מופחת לתמותה מכל-סיבה וסיבוכים קרדיווסקולאריים מג’וריים בחולים […]

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה