קמח שיבולת שועל להכנה מהירה מסייעת בהגברת תחושת שובע והפחתת צריכה קלורית (Journal of the American College of Nutrition)

מנתונים שפורסמו בכתב העת Journal of the American College of Nutrition עולה כי אכילת קמח שיבולת שועל (Oatmeal) מסייעת בדיכוי תאבון, הגברת תחושת שובע והפחתת צריכת אנרגיה, בהשוואה לארוחת בוקר מוכנה מראש המבוססת על שיבולת שועל ( Oat-based Ready-To-Eat Cereal, או RTEC).

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי מאכלים המגבירים את תחושת השובע עשויים לסייע לצרכנים לעמוד בפני גירויים סביבתיים לאכילה ולסייע בהקפדה על הגבלה קלורית. מטרת המחקר הנוכחי הייתה להשוות את ההשפעה של שתי ארוחות בוקר המבוססות על שיבולת-שועל על התאבון, שובע וצריכת מזון.

מדגם המחקר כלל 48 משתתפים בריאים, בגילאי 18 שנים ומעלה. המשתתפים חולקו באקראי במרווח של שבוע לצריכת מנות בעלות ערך קלורי דומה של שיבולת שועל או RTEC על-בסיס שיבולת שועל. מדדי VAS (Visual Analog Scale) שימשו להערכת התאבון והשובע לפני ארוחת הבוקר ובמהלך הבוקר. ארוחת הצהריים הוגשה ארבע שעות לאחר ארוחת הבוקר. החוקרים קבעו את התכונות הפיזיו-כימיות של סיבים מסיסים של שיבולת שועל (Beta-Glucan).

מהנתונים עולה כי צריכת שיבולת שוער הובילה לעליה בתחושת המלאות (p=0.001) והפחתת תחושת הרעב (p=0.005), חשק לאכול (p=0.001) ואכילת מזון (p=0.006) יותר מאשר RTEC. צריכת אנרגיה בארוחת צהריים הייתה פחותה לאחר אכילת שיבולת שועל, בהשוואה להיקף צריכת אנרגיה לאחר צריכת RTEC (p=0.012). לשיבולת שועל צמיגיות רבה יותר (p=0.03), לצד תכולה גבוהה יותר של Beta-Glucan, משקל מולקולארי ורדיוס התמד גבוהים יותר, בהשוואה ל-RTEC.

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאים המחקר תומכים בהשלמת מחקרים נוספים להערכת השימוש בשיבולת שועל כמזון המעודד הגברת תחושת שובע והפחתת צריכה קלורית.

Journal of the American College of Nutrition, Vol. 35, No. 1, 4149 (2016)

להשתתפות בפורום אנשי מקצוע בתחומי תזונה ובריאות בניהולה של ד”ר סיגל אילת אדר- הקליקו כאן

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה