עדויות חדשות תומכות בהגברת הטיפול כנגד טוקסוקריאזיס בבני אדם (PLoS Neglected Tropical Diseases)

ארגון הבריאות העולמי

טוקסוקריאזיס בבני אדם (Human Toxocariasis) הינה מחלה המועברת מבעלי חיים ופוגעת בקרוב לחמישית מאוכלוסיית העולם. בעקבות תוצאות סקירה שיטתית ומטה-אנליזה שפורסמו בכתב העת PLoS Neglected Tropical Diseases קוראים מומחים להגברת תשומת הלב למחלה זו.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי טוקסוקריאזיס בבני אדם נקשרה עם מספר תסמונות קליניות ובאזורי עוני קיצוני היא עשויה להוות את אחת המחלות הטרופיות הנפוצות ביותר של זכו להתייחסות מספקת.

החוקרים ערכו חיפוש בספרות הרפואית בין השנים 1980-2019 להערכת שיעורי הימצאות נוגדנים בדם כנגד טוקסוקרה ברחבי העולם. הם זיהו 250 מחקרים מתאימים, אשר כללו 265,327 אנשים ב-71 מדינות.

מהנתונים עולה כי שיעורי הימצאות הנוגדנים כנגד הטפיל עמדו על 19% ברחבי העולם, עם השיעורים הגבוהים ביותר באפריקה (37.7%) והנמוכים ביותר במזרח הים התיכון (8.2%). בדרום-מזרח אסיה תועדו שיעורים של 34.1%, ביבשות אמריקה תועד שיעור של 22.8% ובאירופה שיעורי ההימצאות עמדו על 10.5%.

רמת הכנסה נמוכה, מדד פיתוח נמוך, קו גובה נמוך יותר, לחות גבוהה יותר, טמפרטורה גבוהה ומשקעים רבים נקשרו כולם עם שיעור גבוה משמעותית של עדות לנוגדנים בדם כנגד הטפיל.גורמי סיכון אפשריים שנקשרו עם הופעת נוגדנים בדם כללו מין זכר, מגורים באזור כפרי, גיל צעיר, מגע קרוב עם כלבים, חתולים, או אדמה, צריכת בשר נא ושתיית מים שלא טופלו.

החוקרים קוראים לרופאים להסביר למטופלים על חשיבות שטיפת ידיים לאחר מגע עם אדמה ולא לשתות מים לא-מטופלים (בניגוד למים מבקבוק). יש לספק טיפול וטרינרי לכלבים וחולים ולשמור על כיסוי ארגזי חול בחוץ למניעת שימוש ע”י חתולים פראיים.

PLoS Neglected Tropical Diseases, online December 19, 2019

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה