אסטרגיות חדשות לטיפול בחולי סרטן בזמן מגיפת הקורונה (מדסקייפ)


מאת נעה גנזבורג , Bsc

רופאים בארצות הברית מדווחים על הקושי להמשיך לטפל בחולי סרטן בעידן של מגפת הקורונה. האונקולוגית אן צ’יאנג מקונטיקט מדווחת בראיון במדסקייפ כי בציפיה למה שעתיד לבוא, גם בשל הקרבה לניו יורק, היא ורופאים אחרים בבית החולים שבניו הייבן פינו את שלוש הקומות העליונות במרכז מילוב לטיפול בסרטן שבעיר, והעבירו 60 מטופלים לבתי חולים אחרים בסביבה. ההעברה של המטופלים מפנה את מחלקות הלחץ השלילי לגל צפוי של חולי COVID-19, שישמרו בבידוד ובמרחק מחולים אחרים.

בתי חולים אחרים ברשת בתי החולים סמילוב (SMILOW CANCER NETWORK) מטפלים כבר במספר עולה של חולי COVID-19. כדי לשמור על מטופלים חולי סרטן, הפגיעים במיוחד למחלת הנשימה, אונקולוגים רבים מציעים טיפול מרחוק (המכונה טלא-רפואה) המאפשר לחולי סרטן להישאר בביתם.  הרופאים המרואיינים בכתבה מעידים כי המצב הנוכחי מביא להתפתחות  מואצת של שירותי רפואה וירטואלים.

בקנדה הסמוכה, רופאים נוקטים בגישה דומה. ד”ר  מרי גוספודרוביץ , רדיולוגית אונקולוגית ממרכז הנסיכה מרגרט לסרטן מדווחת כי 70-80% מהביקורים במרפאה הוכוונו לביקורים וירטואליים.  לדבריה, בבית החולים הציבו יעדים ברורים מאוד: שמירת ביטחונם של המטופלים, של הצוות הרפואי, וטיפול בכמה שיותר חולי סרטן לפי יכולת.  ד”ר גוספודרוביץ טוענת שדיווח על מקרים בהם בוטלו ניתוחים כמו כריתת שד לחולות סרטן, או ניתוחים אלקטיביים, מעידה על מורכבות הסיטואציה בעידן המגיפה. היא מסכמת כי בחולים שעבורם נדחה טיפול כירורגי יש לערוך מעקב מדוקדק, ולערוך בחינה של רמת הסיכון של המטופל (למשל סרטן שד או ערמונית בסיכון נמוך מאד) כדי להעריך את הצורך המיידי בטיפול. ניתוחים דחופים לטיפול בסרטן ראש, צוואר, שד או מקרים אחרים בעדיפות עליונה עדיין מתקיימים, על אף שהשתלשלות האירועים משתנה בקצב מהיר, וקשה לחזות מה יוליד יום.

לכתבה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה