כיצד לשמור על הבריאות הנפשית של ילדים במהלך מגפה? (מתוך אתר Medscape)

הורים רבים לילדים בריאים מדווחים כי ילדיהם מסרב לצאת מהבית בשל פחד מהנגיף ועולה שאלות כיצד להתמודד עם מצבים אלו ולשמור על הבריאות הנפשית של ילדים במהלך תקופה של מגפה. לאור זאת, באתר Medscape פרסמו מומחים בתחום עצות כיצד לעשות זאת.

המומחים מסבירים כי עוד מוקדם מדי לאסוף נתונים ממשיים אודות ההשפעה של המגיפה וההגבלות שנקבעו בעקבות המגפה – כולל סגירת בתי ספר, ריחוק חברתי וכדומה – על ילדים. חשוב לשקול כי דרגה מסוימת של חרדה ועצבות בתקופה זו היא נורמאלית, שכן כולנו מנווטים כעת בתוך אי-ודאות.

השינויים הדרמטיים החלים בחיים של כולנו עשויים גם להוביל לתגובה התנהגותית ורגשית לא-פרופורציונאלית ואף להתקפי חרדה. הילדים עשויים לחשוש לצאת החוצה או לדאוג לרחוץ ביתר את ידיהם או לנקות את הסביבה שלהם, למרות שלא הייתה כל חשיפה אפשרית לנגיף. אחרים עלולים לחשוש מכך שלא ניתן ללכת למכולת או לבית המרחקת ולרכוש מוצרים נדרשים.

חשוב לקחת בחשבון כי למרות שכולם חווים את אותן הגבלות, התגובות עשויות להיות שונות מאוד מאדם לאדם וחלק גדול מהתגובה למגפה תלוי במאפיינים הפרטניים ויכולת ההתמודדות של כל אחד.

ישנם מספר אמצעים פשוטים העשויים לסייע לילדים בכל הגילאים. הגבלת חשיפה חדשות והבטחה כי אלו מגיעות ממקור מהימן. הקפדה על פעילות גופנית, עדיף מחוץ לבית, במידת האפשר. שמירה על לוח זמנים ומעקב אחר שינה וארוחות. יש לשמור על קשר וירטואלי עם אנשים אחרים בחיי הילד, דוגמת מורים, חברים ומשפחה מורחבת. חשוב להשאיר את הילדים מעודכנים, אך לפשט את המסרים.

על המטפלים להבין כי דחק ודאגה עשויים להוביל להתנהגות חריגה והתפרצויות של הילדים. הילדים לעיתים קרובות מבטאים את תחושות החדק והחרדה בדרכים שונות, כולל כאבי גוף או אי-שקט, ולכן חשוב לשים לב לשינויים אלו בשיחה עם הילדים אודות תחושותיהם. אין הדבר אומר כי יש להתעלם מבעיות רפואיות ויש ליצור קשר עם רופא הילדים, במידת הצורך.

הדגלים האדומים המטרידים את אנשי המקצוע כוללים מחשבות אובדניות, פגיעה עצמית, התפרצות אלימה, הזיות או שינויים גדולים בתפקוד התקין של הילד.

אחת ההמלצות החשובות נוגעת לכך שעל הורים לילדים ראשית לדאוג לעצמם, מאחר ורק באופן זה הם יוכלו לדאוג גם לילדיהם. ילדים רבים מגיבים לרמזים שמקבלים מההורים באשר לאופן בו עליהם להגיב, הן רגשית והן התנהגותית.

מדובר גם בתקופה טובה להורים להציב גבולות ברורים ולהתאים ציפיות מול ילדיהם. לדוגמא, הגבלות הנוגעות לשימוש באמצעי מדיה חברתית או זמן מסך. ניתן גם להסביר לילדים על חשיבות אמפתיה והתנהגות חברתית הולמת, כולל החשיבות של הקפדה של בני נוער על ההוראות וההנחיות במטרה למנוע הדבקה וכיצד יש להתנהג במקרים אלו.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה