נתונים חדשים אודות נוגדנים חד-שבטיים כנגד COVID-19 עשויים להביא לשינוי בגישת הטיפול בחולים אלו (מתוך אתר Medscape)

קורונה

נתונים חדשים ממחקרים בשלב 3 בנוגע לתוצאות הטיפול בנוגדנים חד-שבטיים בחולים עם אבחנה לאחרונה של COVID-19, או בסיכון גבוה לזיהום בנגיף הקורונה, עשויים להביא לשינוי גישת הטיפול במקרים אלו.

שני נוגדנים חד-שבטיים, Bamlanivimab של חברת אלי לילי וקוקטייל של שני נוגדנים של Regeneron (Casirivimab עם Imdevimab), קיבלו אישור לשימוש דחוף מטעם מנהל המזון והתרופות האמריקאי בנובמבר האחרון לטיפול במקרים קלים-עד-בינוניים של COVID-19 בחולים אמבולטוריים. עם זאת, ההמלצות הנוכחיות מטעם ה-Infectious Disease Society of America, המבוססות על תוצאות מחקר בשלב 2 להערכת Bamlanivimab, אינן תומכות במתן טיפול זה באופן שגרתי.

נתונים ממחקרים בשלב 3 עשויים להביא לשינוי הנחיות ה-IDSA כאשר אלו יפורסמו באופן רשמי ופאנל המומחים יתכנס שוב. כבר עתה נראה כי הנתונים הגדילו את קבלת אפשרות הטיפול ע”י רופאים ברחבי המדינה.

הנתונים החדשים מטעם Regeneron מעידים כי בחולים שנחשפו לאחרונה לזיהום בנגיף הקורונה וקיבלו נוגדנים חד-שבטיים תועדו פחות זיהומים מאושרים, בהשוואה לאלו שקיבלו פלסבו במסגרת המחקר. במחקר של חברת אלי לילי, חולים בסיכון גבוה עם אבחנה חדשה של COVID-19 שקיבלו את המשלב של Bamlanivimab עם Etesevimab תועדו פחות אשפוזים על-רקע COVID-19 ותמותה עקב הזיהום הנגיפי, בהשוואה לאלו בקבוצת הפלסבו.

רופאים ביקרו את התוצאות של מחקרים בשלב 2 להערכת נוגדנים חד-שבטיים בשל איכות ניתוח הנתונים ומוגבלות המחקר. ממצאים מוקדמים אלו לא היו מבוססים, אך תוצאות מחקרים בשלב 3, לאחר שיפורסמו, יספקו את המידע המהימן ביותר אודות הטיפולים הללו.

התוצאות של חברת Regeneron מבוססות על ניתוח נתונים אודות 409 משתתפים במחקר בשלב 3 הנמשך בימים אלו ובוחן את תוצאות טיפול בנוגדנים חד-שבטיים למניעת COVID-19 בחולים המתגוררים עם חולה קורונה מאומת. החברה דיווחה על ירידה של 50% בשיעור הזיהומים הכולל בקבוצת ההתערבות, בהשוואה לפלסבו. לא תועדו מקרים של זיהום תסמיני בחולים שקיבלו את קוקטייל הנוגדנים, לעומת 8 מקרים בקבוצת הפלסבו.

במחקר של חברת אלי לילי נכללו 1,035 חולים עם אבחנה חדשה של COVID-19 בסיכון גבוה והממצאים הצביעו על ירידה של 70% בסיכון לאשפוז ותמותה באלו שקיבלו נוגדנים חד-שבטיים, בהשוואה לפלסבו. כל 10 החולים במחקר שהלכו לעולמם היו בקבוצת הפלסבו.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה