חשיפה קודמת לנגיף הקורונה אינה מספקת לצעירים הגנה מלאה מפני הדבקה חוזרת? (Lancet Respiratory Medicine)

ממחקר חדש בקרב חיילים שגויסו לחיל הנחתים של צבא ארצות הברית והיו בדרכם למחנה הטירונים עולה כי אלו עם עדות לנוגדנים כנגד נגיף הקורונה, עדות לחשיפה קודמת לנגיף, היו בסיכון מסוים להדבקה חוזרת בנגיף, אשר נע סביב כ-20% מהסיכון של אלו ללא עדות לנוגדנים בבדיקה.

מחקר CHARM (COVID-19 Health Action Response for Marines) כלל מגויסים לחיל הנחתים של ארצות הברית, רובם היו גברים, בגילאי 18-20 שנים, אשר קיבלו הוראה לבידוד ללא-השגחה במשך שבועיים בביתם, לאחר מכן התייצבו במתקן של חיל הנחתים לתקופת בידוד של שבועיים נוספים.

בתחילת המחקר, המשתתפים השלימו בדיקה לנוכחות נוגדני IgG כנגד נגיף הקורונה, אשר הוגדר כמיהול של 1:150 ומעלה בבדיקת אזור קישור-קולטן וחלבון Spike באורך מלא. המגויסים השלימו שאלון בו התבקשו לדווח על 14 תסמינים הקשורים בנגיף הקורונה, או כל תסמין לא-ספציפי אחר, זאת לצד נתונים דמוגרפיים, גורמי סיכון והיסטוריה רפואית קצרה. המשתתפים היו במעקב פרוספקטיבי עם בדיקות PCR לאחר 2, 4 ו-6 שבועות.

נתונים מלאים היו זמינים אודות 189 משתתפים עם עדות לנוגדנים כנגד הנגיף ואודות 2,247 משתתפים ללא נוגדנים בעת הגיוס לצבא.

החוקרים מדווחים כי ב-19 מבין 189 משתתפים (10%) עם עדות לנוגדנים כנגד הנגיף תועדה לפחות בדיקת PCR חיובית אחת לנגיף הקורונה לאורך 6 שבועות המחקר. שיעור זה מתורגם לשיעורי היארעות של 1.1 מקרים לשנת-אדם.

מבין 2,247 המשתתפים ללא עדות לנוגדנים בעת הגיוס לצבא, 1,079 נבדקים נמצאו חיוביים לנגיף (6.2 מקרים לשנת-אדם; יחס שיעורי היארעות של 0.18).

החוקרים כותבים כי הנוגדנים סיפקו הגנה מסוימת לחיילים עם עדות לנוגדנים כנגד הנגיף בעת הגיוס לצבא, שכן תועד סיכון גבוה יותר לזיהום בקרב אלו עם טיטר נמוך יותר של נוגדני IgG כנגד חלבון Spike שהיה נמוך, בהשוואה לאלו עם טיטר נוגדנים גבוה יותר (יחס סיכון של 0.4, p<0.001).

בקרב משתתפים עם עדות לנוגדנים כנגד הנגיף שלא נדבקו שוב בנגיף הקורונה, העומס הנגיפי בדגימות מהאף היה נמוך פי 10, בהשוואה לאלו ללא עדות לנוגדנים בעת הגיוס למחקר, אשר נדבקו בנגיף במהלך המעקב.

ממצאים אלו מעידים כי חלק מאלו שנדבקו בשנית בנגיף בעלי יכולת דומה להעביר את הנגיף לאחרים כמו אלו שנדבקו בנגיף בפעם הראשונה. שיעורי הזיהומים החוזרים לאחר חיסון או לאחר הדבקה בנגיף הקורונה חשובים על-מנת שניתן יהיה להעריך כמה אנשים באוכלוסיה צריכים לקבל את החיסון על-מנת לדכא את המגפה.

Lancet Respiratory Medicine 2021

לידיעה במדסקייפ

הערת מערכת:

ממצאי מחקר אלו תומכים בהמלצה למתן החיסון כנגד נגיף הקורונה גם לאלו שהחלימו מהזיהום.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה