איגוד הלב האמריקאי מבטיח כי אירועי מיוקרדיטיס מופיעים במקרים נדירים לאחר חיסון כנגד קורונה וכי התועלת של החיסון עולה על הסיכון (מתוך הצהרת ה-AHA/ASA)

היתרונות של חיסון כנגד נגיף הקורונה עולים לאין שיעור על האפשרות הנדירה להתפתחות סיבוכים לבביים בעקבות החיסון, כולל מיוקרדיטיס, כך על-פי הצהרה חדשה מטעם איגודי AHA (American Heart Association) ו-ASA (American Stroke Association).

זהו המסר העולה בעקבות פרסום נתוני ה-CDC אודות מקרי מיוקרדיטיס שנקשרו עם החיסון כנגד נגיף הקורונה של חברות פייזר ומודרנה. המקרים המדווחים המעטים של מיוקרדיטיס במתבגרים או במבוגרים צעירים כללו לעיתים קרובות יותר גברים מנשים, לעיתים קרובות יותר הופיעו לאחר המנה השניה מאשר הראשונה של החיסון ולרוב זוהו בתוך 4 ימים מהחיסון.

מרבית המקרים היו קלים והמעקב אחר חולים אלו נמשך בימים אלו. במערכת ניטור הבטיחות של ה-CDC, שיעור דיווחי מיוקרדיטיס בחלון הזמנים שלאחר החיסון כנגד הנגיף לא היו שונים מהשיעורים הצפויים.

בהצהרה קוראים המומחים לכל המבוגרים והילדים בגילאי 12 שנים ומעלה לקבל את החיסון כנגד נגיף הקורונה מוקדם ככל האפשר. העדויות ממשיכות להעיד כי לחיסון יעילות קרוב ל-100% במניעת תמותה ואשפוז עקב COVID-19.

למרות שהמחקר להערכת מקרי מיוקרדיטיס על-רקע החיסון כנגד הזיהום נמשך בימים אלו, האיגודים מציינים כי מיוקרדיטיס לרוב נובעת מזיהום נגיפי חד ונותר עוד לקבוע אם למקרים אלו קורלציה כלשהי עם קבלת החיסון כנגד נגיף הקורונה.

המומחים מאמינים כי הסיכון הכרוך בזיהום בנגיף הקורונה עולה לאין שיעור על כל סיכון תיאורטי בעקבות החיסון.

על אנשי הצוות הרפואי להכיר את האירועים החריגים הנדירים מאוד העשויים לנבוע מהחיסון כנגד נגיף הקורונה, כולל מיוקרדיטיס, קרישי דם, תרומבוציטופניה ותסמיני דלקת חמורה. עליהם לשקול בחום השלמת בירור בנוגע למועד קבלת חיסון כנגד נגיף הקורונה בקרב חולים הפונים עם תסמינים חשודים, במטרה לספק טיפול הולם בהקדם.

מתוך הצהרת ה-AHA/ASA

לידיעה במדסקייפ

הערת מערכת:

יש לציין את הדיווח של וועדת המעקב של משרד הבריאות הישראלי אחר תופעות לוואי על מס’ גבוה הצפוי של קרדיטיס ואנדוקרדיטיס לאחר החיסון לקורונה, בעיקר בגברים צעירים, ועל ההשלכות של ממצא זה על אישור וקידום החיסון בקרב ילדים בני 12-15 שכעת נמצא עדיין בדיונים במשרד. מעניין אם הצהרה זו של ה-AHA תסייע למשרד הבריאות בארץ להחליט באשר לאישור וההמלצה לחיסון הילדים. 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה