טיפול ב-Ripretinib בטוח יותר מ-Sunitinib לטיפול בגידולי GIST מתקדמים (J Clin Oncol)

מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת Journal of Clinical Oncology עולה כי Ripretinib הדגים יעילות דומה ובטיחות טובה יותר מ-Sunitinib (סוטנט) בטיפול בחולים עם גידולי GIST (Gastrointestinal Stromal Tumors), אך לא הוביל לשיפור הישרדות ללא-התקדמות.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי Ripretinib הינו מעכב טירוזין קינאז המיועד לטיפול במבוגרים עם GUST לאחר טיפול קודם בלפחות שלושה תכשירים ממשפחת מעכבי טירוזין קינאז, כולל Imatinib. כעת הם ביקשו לבחון את היעילות והבטיחות של Ripretinib לעומת Sunitinib בחולים עם GIST בשלב מתקדם בהם תועדה התקדמות או אי-סבילות טיפול ב-Imatinib.

במסגרת המחקר בשלב 3 המשתתפים חולקו באקראי ביחס 1:1 לטיפול ב- Ripretinib במינון 150 מ”ג, פעם ביום, או Sunitinib במינון 50 מ”ג, פעם ביום. התוצא העיקרי היה הישרדות ללא-התקדמות ותוצאי סיום משניים עיקריים כללו את שיעורי התגובה האובייקטיבית ושיעורי ההישרדות הכוללים.

מדגם המחקר כלל 453 חולים, מהם 226 חולקו באקראי לטיפול ב- Ripretinib ו-227 חולים חולקו לטיפול ב-Sunitinib. הגיל החציוני של החולים עמד על 60 שנים ומרביתם היו גברים (62%).

החוקרים מדווחים כי לא תועדו הבדלים בשיעורי הישרדות ללא-התקדמות בין מטופלים ב- Ripretinib ומטופלים ב-Sunitinib בחולים עם מוטאציית KIT באקסון 11 (יחס סיכון של 0.88, p=0.36; חציון של 8.3 לעומת 7.0 חודשים) או בכלל אוכלוסיית החולים (יחס סיכון של 1.05, p=0.72; חציון של 8.0 לעומת 8.3 חודשים). שיעורי תגובה אובייקטיבית היו גבוהים יותר מספרית עם Ripretinib לעומת Sunitinib בחולים עם מוטאציה באקסון 11 (23.9% לעומת 14.6%, p=0.03) ובכלל אוכלוסיית המחקר (21.7% לעומת 17.6%, p=0.27).

שיעורי אירועים חריגים בדרגה 3 או 4 על-רקע הטיפול היו נמוכים יותר בקרב מטופלים ב- Ripretinib לעומת מטופלים ב-Sunitinib (41.3% לעומת 65.6%, בהתאמה). בזרוע הטיפול ב- Ripretinib תועדו שיעורי היארעות נמוכים יותר של יתר לחץ דם (8.5% לעומת 26.7%, בהתאמה), אריתרודיסאזתסיה של כפות ידיים ורגליים (1.3% לעומת 10.0%), נויטרופניה (0% לעומת 6.3%) וירידה בספירת נויטרופילים (0% לעומת 7.2%).

משך ההישרדות ללא-התקדמות בשתי זרועות המחקר היה ארוך יותר בהשוואה למשך ההישרדות ללא-התקדמות שתועדו עם הטיפול ב-Sunitinib במחקר המקור בשלב 3. למרות ששיעורי ההישרדות ללא-התקדמות עם Ripretinib לא ענו על התוצא העיקרי של עדיפות לעומת Sunitinib, הטיפול הדגים פעילות קלינית ופחות אירועים חריגים משמעותיים בחולים עם GIST לאחר כישלון Imatinib.

J Clin Oncol 2022

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה