רפואה דחופה

מיון סורוקה מוביל בין מרכזי העל הרפואיים בישראל בסקר שביעות רצון מטופלים שערך משרד הבריאות

משרד הבריאות ערך סקר בקרב 11 אלף מטופלים בחדרי המיון של בתי החולים בארץ. מבין המיונים הגדולים בבתי החולים, מוביל מיון סורוקה עם ציון של 74.4%.
מיון סורוקה נותן שירות מדי שנה למספר הגבוה ביותר בארץ של מטופלים

פרופ’ אהוד דודסון, מנהל המרכז הרפואי סורוקה: “ההישג המדהים הזה מביא לשיא את הצטיינותנו בתחום השירות והאיכות בשנים האחרונות. הישג זה שייך לעובדי בית החולים בכלל, ולצוות המחלקה לרפואה דחופה בפרט והוא תוצאה של מסירות, של איכפתיות, של מקצועיות ושל הרתמות למען המטופלים שלנו”.

ד”ר דן שוורצפוקס, סגן מנהל המרכז הרפואי ומנהל מיון פנימי ואמבולטורי בסורוקה: “באמצעות תהליכי עבודה ותכניות ייחודיות שהטמענו בחדר המיון בשנים האחרונות, הבאנו בין השאר, לקיצור זמני שהייה במיון, לשיפור הרצף הטיפולי ולעליה משמעותית בשביעות רצון המטופלים שלנו”.

בכנס השנתי של החברה הישראלית לאיכות ברפואה שמתקיים היום, מציג משרד הבריאות ממצאי סקר שביעות רצון מטופלים, שבוצע בקרב כ 11 אלף מטופלים ב 27 חדרי מיון בבתי החולים בישראל.

בסקר נבדקו נושאים כגון: שביעות רצון כללית, מתן מענה טוב לפניה, תחושה של מטופל בידיים טובות, יחס וכבוד למטופל, רצף הטיפול, זמני שהיה, תנאים פיסיים.
מבין חדרי המיון הגדולים בישראל סורוקה מוביל עם ציון כללי של 74.4% (מיון מבוגרים). סורוקה עשה גם את קפיצת המדרגה הגבוהה ביותר מהסקר הקודם, עם עלייה של 14%.
בהיגד של יחס וכבוד למטופל הציון של סורוקה הוא 84.8%, בהיגד של מתן מידע והסברים למטופל 82.4%, בתנאים הפיסיים הציון של סורוקה הוא 80.8%.

חדר המיון בסורוקה הוא הגדול בישראל אליו פונים מדי שנה מאות אלפי מטופלים, מתוכם כ 150 אלף מטופלים למיון מבוגרים.

ד”ר דן שוורצפוקס, מנהל מיון פנימי ואמבולטורי בסורוקה וסגן מנהל המרכז הרפואי: “בשנים האחרונות הטמענו בחדר המיון תהליכי עבודה חדשים ויחודיים שהביאו לשיפור משמעותי בקיצור זמני המתנה, במתן המידע שניתן למטופל על ידי הצוות ובשביעות רצון כללית של המטופלים. כך למשל הטמענו פרויקט של ‘מנהל אתר מיון’ במרכזו רופא ממיין בא במגע עם כל המטופלים, הוא קובע את קדימות הטיפול, מבצע אבחון ראשוני ומשייך כל מטופל מיידית לרופא שיהיה אחראי עליו בהמלך שהותו במיון. הפעלנו שירות ייחודי של הודעות SMS למטופלים שמעדכן את המטופל ישירות לנייד שלו עם קבלתו בחדר המיון, ובהמשך לגבי שלבי הטיפול השונים עד לשחרורו או לאשפוזו במחלקה. אלו הם חלק מתהליכים שאנו מקיימים בבית החולים לשיפור השירות וחווית המטופל. מדובר בעבודה מאומצת לאורך כל ימות השנה של הצוות הרפואי, הסיעודי, הפרארפואי, צוות הדימות והלוגיסטיקה במיון סורוקה”.

פרופ’ אהוד דודסון, מנהל המרכז הרפואי סורוקה: “חווית המטופל והאיכות רפואית הן ליבת העיסוק היום-יומי שלנו. אנו שמים לנגד עינינו את טובת המטופל ואת בטיחות הטיפול בו בחדר המיון ובמחלקות האשפוז.
ההישג המדהים הזה של סורוקה מביא לשיא את הצטיינותנו בתחום השירות והאיכות בשנים האחרונות.
הישג זה שייך לעובדי סורוקה בכלל ולצוות חדר המיון בפרט, והוא תוצאה של מסירות, של איכפתיות, של מקצועיות ושל הרתמות למען המטופלים שלנו. ביחד, בעבודת צוות , נמשיך לעשות את המיטב למען תושבי הנגב  ולחזק בהם את התחושה כי בסורוקה מרגישים בטוח”.

על רופאים, שירותים מיוחדים ומידע נוסף באתר סורוקה www.soroka.org.il

לפרטים נוספים:
ענבר גוטר, דוברת;  שרון אדרי, ע’ דוברת,

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

אחיות ואחים יקרים,

לרגל יום האחיות והאחים המצוין היום, 16 באפריל 2024, אנו מצדיעים לכם ומוקירים את פועלכם.

אתם, הגיבורים שנלחמים על חייהם של חיילים ושל אזרחים, ולא משנה באילו תנאים, וזאת באומץ, בגבורה וללא פשרות, ראויים לכל הערכה.
תודה רבה בשם חברת e-Med ובשם המדינה כולה.