טכנולוגיות רפואיות

המטופל: הזוכה הגדול בתחרות מצטייני המחשוב IT Awards 2018 (הודעת אנשים ומחשבים)

ý      מספר שיא של פרויקטים התמודדו השנה בתחרות המרכזית לענף המחשוב בישראל

ý      מבין הזוכים: פרויקטים בולטים של גופי הבריאות וקופות החולים, שנועדו לייעל את השירות למטופל

ý      בקטגוריית ניתוח נתונים, אנליטיקה ו-BI, זכה בי”ח אלישע על פרויקט “ניצולת חדרי ניתוח” שהביא להקצאה אופטימלית של חדרי הניתוח, מערך כוח האדם, שיבוץ ניתוחים וביצועם כמתוכנן, תוך התחשבות באירועים לא צפויים, ניתוחים דחופים וביטולי תורים.

צמרת תעשיית ה-IT  בישראל מנמ”רים (מנהלי מערכות מידע), מנכ”לים, ספקים ומצטיינים נפגשו הבוקר (ה’, 13/2) לטקס הכתרת הפרויקטים הזוכים במחשוב – מצטייני המחשוב IT Awards  2018 של אנשים ומחשבים. את הטקס פתח פרופ’ דניאל הרשקוביץ נציב שירות המדינה, עוד השתתפו במסגרת חלוקת אות הצטיינות מיוחד, חזי כאלו מנכ”ל בנק ישראל ואבנר זיו מנמ”ר הבנק. עשרות נציגים של ארגונים מובילים עלו על הבמה בטקס שנערך במתחם האירועים LAGO בהנחיית פלי הנמר, יזם ומנהיג אנשים ומחשבים.

בשנתה ה-16 של התחרות, הגישו מספר שיא של פרויקטים מועמדות לזכייה: 324 פרויקטים התמודדו בתשע קטגוריות, ועמדו לבחירת וועדה מקצועית המונה 40 שופטים, בראשותו של פרופ’ גדי אריאב, אוני’ ת”א.

מבין הזוכים בקטגוריות ההצטיינות השונות, רשימה מכובדת של פרויקטים בהובלת גופי הבריאות. בקטגוריית

טרנספורמציה דיגיטלית וחדשנות, זכתה לאומית שירותי בריאות בפרס על פרויקט “חיתום דיגיטלי למרשמים רפואיים”. במסגרת פרויקט זה, פותחה אפליקציה, אשר מאפשרת ללקוח להזמין מרשם בצורה מקוונת, ולרופא לחתום באופן דיגיטלי. לאחר החתימה, הלקוח מגיע ישירות לבית המרקחת, בלא צורך בהדפסת המרשם, או הגעה לרופא. באותה קטגוריה, זכה בית החולים ע”ש שיבא עם פרויקט “שיבא ישיר”, במסגרתו נבנה תיק רפואי דיגיטלי, המאפשר למטופלים גישה מהירה למידע הרפואי שלהם, באופן מקוון ומכל מכשיר. שירותי בריאות כללית זכתה אף היא בקטגוריה זו, על פרויקט “מחשבוני ניבוי”, באמצעותו מוצגות תחזיות סיכון לחלות במחלות כרוניות. זאת, בהתבסס על אלגוריתמים מתמטיים, המסתמכים על מגוון מאפיינים. בקטגוריית יצירת בידול והשגת יתרון  תחרותי, זכתה לאומי שירותי בריאות עם פרויקט “בקשת החזר דיגיטלית”, בו הוקמה מערכת, שמאפשרת הנגשת הבקשות להחזרים כספיים באופן מקוון, תוך צמצום הבירוקרטיה וזמני ההמתנה עד לקבלת ההחזר. פרויקט נוסף שזכה בקטגוריה זו הוא “יישום פלטפורמה רב-ערוצית” של בית חולים אסותא, במסגרתו הוטמעה פלטפורמה רב-ערוצית בבית החולים, אשר מאפשרת למטופלים לפנות למוקד שירות לקוחות בכל ערוץ, ולבצע תיאום תור, העברת פניות ומסמכים. בקטגוריית חדשנות במערכות ליבה, זכתה לאומית שירותי בריאות על פרויקט “כלנית, הטמעת SAP “, שנועד לאחד את תהליכי העבודה במחוזות ובמטה, לצד ניהול הסכמי רכש ובקרה תקציבית. בקטגוריית ניתוח נתונים, אנליטיקה ו-BI, זכתה שירותי בריאות כללית על פרויקט “ניטור ואיתור פעולות חריגות”, במסגרתו הוטמעה מערכת אנליטית לזיהוי פעולות חריגות על בסיס יומיומי. המערכת מסוגלת להתמודד עם כמויות נתונים עצומות, מאפשרת איתור וחיזוי חריגים וסיכונים, בעזרת חוקים עסקיים ו/או לימוד מכונה. פרויקט נוסף שזכה בקטגוריית הצטיינות זו הוא “ניצולת חדרי ניתוח” של בית חולים אלישע. הפרויקט הביא להקצאה אופטימלית של חדרי הניתוח, מערך כוח האדם, שיבוץ ניתוחים וביצועם כמתוכנן, תוך התחשבות באירועים לא צפויים, ניתוחים דחופים וביטולי תורים.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה