משפחה

התעלמות מהמידע שנמסר מפי המטופלים מלווה בסיכון מוגבר לטעויות באבחנה (Health Aff)

העמדות והדעות של מטופלים לעיתים קרובות אינן נכללות בתיעודים של טעויות באבחנה, אך מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת Health Affairs עולה כי הנתונים שמוסרים מטופלים ובני המשפחה שלהם עשוי לכלול מידע חיוני, שיש לכלול ברשומות הרפואיות.

בכדי ללמוד אודות ההשפעות של חווית המטופל ואינטראקציות בין הרופא והמטופל על הסיכון לטעות באבחנה, החוקרים בחנו דיווחים בין ינואר 2010 ועד פברואר 2016 לקואליציית ה-Empowered Patient Coalition. ארגון זה החל לאסוף נתונים אודות חווית בני המשפחה במטרה ללמוד על אירועי בטיחות מנקודת המבט של המטופלים.

החוקרים זיהו 184 סיפורי מטופלים ייחודיים אודות טעויות באבחנה. מדיווחים אלו עלה כי בעיות באינטראקציות בין רופא ומטופל זוהו כגורם מרכזי בטעויות.

מניתוח הנתונים עלו 224 מקרים של גורמים התנהגותיים או בין-אישיים ששיקפו התנהגות לא-מקצועית מצד הרופא, כולל התעלמות מידע של המטופל, פגיעה בכבוד מטופלים, כישלון ביצירת תקשורת ומניפולציות או הטעיות של המטופלים.

החוקרים זיהו 92 סיפורי חולים ובני משפחות שכללו אזכור של רופאים שהתעלמו או ביטלו דיווחים שלהם אודות תסמינים מטרידים, שינוי אצל המטופל, או כשלון שיפור, אשר הובילו לטעות באבחנה.

מהנתונים עלה כי 67.9% מהסיפורים דווחו ע”י מטופלות, כאשר מרבית הטעויות האבחנתיות (79.9%) נערכו בבתי חולים. למרות שלמעלה ממחצית מהמשתתפים מסרו כי דיווחו על האירוע למוסד בו אירעה הטעות או לגוף ממשלתי, רק 9% דיווחו כי היו שבעי רצון מהתגובה.

לעיתים הסיפורים כללו דיווחים אודות חוויות כואבות שנבעו מכך שהרופאים לא הקשיבו למטופלים.

החוקרים קוראים למערכות הבריאות לפתח תכניות מבוססות, הכוללות את נקודות המבט של מטופלים בתיעודים של טעויות באבחנה.

Health Aff. Published online November 5, 2018

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה