משפחה

מה בין סירוב הרופא לבקשות המטופל ובין שביעות הרצון של המטופלים (JAMA Intern Med)

מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת JAMA Internal Medicine עולה קשר בין סירוב הרופא המטפל לבקשות מסוימות של המטופלים ובין שביעות רצון ירודה של המטופלים מהרופא, בהשוואה למילוי בקשות המטופל.

מטרת המחקר הייתה לבחון כיצד שביעות הרצון של המטופל מהמטפל קשורה עם סירוב המטפל לסוגים מסוימים של בקשות המטופלים, תוך תקנון למאפייני החולים. החוקרים השלימו מחקר חתך תצפיתי, שכלל 1,319 ביקורים אמבולטוריים לרופאי משפחה (56 רופאים) ע”י 1,141 מבוגרים במרכז רפואי אחד בצפון קליפורניה.

גיל המשתתפים הממוצע עמד על 45.6 שנים ו-902 (68.4%) היו נשים. מבין 1,319 ביקורים, 897 (68%) כללו לפחות בקשה אחת; 1,441 (85.2%) מהבקשות מולאו.

הבקשות לפי קטגוריה כללו הפניות (294 מקרים, 21.1%); תרופות לכאב (271 מקרים, 20.5%); טיפול אנטיביוטי (107 מקרים, 8.1%); תרופה חדשה אחרת (271 מקרים, 20.5%); בדיקות מעבדה (448 מקרים, 34%); בדיקות הדמיה (153 מקרים, 11.6%); ובדיקות אחרות (147 מקרים, 11.1%). בהשוואה למילוי סוגי הבקשות בהתאמה, סירוב רופאים לבקשות להפניות, תרופות לכאב, תרופה חדשה אחרת ובדיקות מעבדה לווה בשביעות רצון נמוכה יותר (ממוצע הבדל ממוצע באחוזים של 19.75%-, 10.72%-, 20.36%- ו-9.19%-, בהתאמה).

החוקרים מסכמים וכותבים כי בעידן של תגמול המבוסס על שביעות הרצון של המטופלים, הממצאים תומכים בהכשרה של הרופאים להתמודדות יעילה עם בקשות של המטופלים.

JAMA Intern Med. Published online November 27, 2017

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה