Digital Marketing

התקנות המוצעות לאיסור פרסום מזון מזיק כוללות סימון אזהרה, איסור שימוש בסלב’ס ובילדים ואיסור מתן חסויות על אירועים לילדים (דהמרקר)

בין ההמלצות שהציג משרד הבריאות לחברי הועדה להגבלת פרסום מזיק כלולות ההצעות הבאות :


  • סימון פרסומות למזון מזיק בסימון אזהרה אדום

  • איסור שימוש בסלב’ס לפרסום מזון מזיק

  • איסור מתן חסויות של מוצרי מזון מזיק על אירועים לילדים ונוער

  • איסור על שימוש בילדים כמציגים בסרטוני פירסום עצמיים ביוטיוברים של מזון מזיק

צעדים אלה אמורים להפוך לתקנות מחייבות.  ההמלצות יחולו על כל ערוצי הפרסום למיניהם: טלוויזיה, רשתות חברתיות , שלטי חוצות, עיתונות כתובה, קולנועו, ועוד. בנוסף, התקנות יהיו תקפות גם לפירסום גלוי וגם לסמוי, והפרתן תגרור סנקציות.

התכנית כולל גם הקמת מערך מתוקצב של ניטור יישום התקנות והגבלת הפרסום והשיווק של מזון שיוגדר כמזיק.

התכנית צפוייה מן הסתם להיתקל בהתנגדות החברות המשווקות. במקביל, נמתחת גם ביקורת על כך שהתקנות “חלשות” מידי. כך למשל, איגוד רופאי בריאות הציבורוהפורום הישראלי לתזונה בת קיימא, הגיבו לתכנית בכתבה בדה מרקר :”אך ורק איסור פרסום כוללני יוכל לסייע בהגנה על בריאות הציבור ובמיוחד ילדים ובני נוער בפני ההשפעות המסוכנות של פרסום מזון מזיק. איסור פרסום מזון מזיק אינו יכול להיות רק בתוכניות לילדים ונוער אלא בכל התוכניות מכיוון שכידוע לכולנו בני נוער צופים בכל התוכניות. באותו אופן איסור מתן חסות לחברות המייצרות מזון מזיק חייב להיות לכל אירוע ולא רק לאירועים לילדים ונוער. אי-עמידה על העקרונות האלה משמעותה התקפלות בפני תעשיית המזון המזיק והפקרת הציבור לנזקים החמורים של מגפת ההשמנה על כלל תוצאותיה“.

לכתבה בדהמרקר

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה