ADHD

משחק וידאו עשוי לסייע בשיפור יכולת הקשב בחולי ADHD (מתוך Transl Psychiatry)

מערכת משחק וידאו, המבוססת על ממשק מחשב-מוח, עשויה להביא לשיפור ביכולת הקשב של ילדים עם הפרעת קשב, ריכוז והיפראקטיביות (ADHD או Attention-Deficit/Hyperactivity Disorder) הודות לחיווט מחדש של רשתות מוחיות אבנורמליות, האחראיות לבקרת קשב, כך עולה מנתונים מוקדמים של המחקר הראשון להערכת המערכת על-בסיס הדמיה מוחית.

מערכת ATENTIVmynd נבחנה בשמונה מחקרים קליניים שכללו ילדים עם ADHD. המחקרים הקודמים הדגימו תועלת במונחי הפחתת תסמיני ADHD ושיפור כישורים אקדמיים, דוגמת קריאה, הבנה, חשבון והשלמת שיעורי בית. המחקר הנוכחי מעיד כי יש חיווט מחדש של המוח עם שינוי אמיתי במוח בעקבות השימוש במערכת זו.

מחקר ההדמיה המוחית, שהיה חלק ממחקר אקראי-מבוקר גדול יותר, כלל 172 ילדים עם ADHD, כולל 18 בנים (גיל ממוצע, 9 שנים) ששיחקו במשחק במשך 20 דקות, שלושה ימים בשבוע, לאורך שמונה שבועות, וקבוצה תואמת של 11 ביקורות עם ADHD, ללא התערבות.

בתחילת המחקר ולאחר שמונה שבועות, החוקרים השלימו בדיקת MRI תפקודית במוחנה והעריכו תסמיני ADHD, על-בסיס מדד ADHD Rating Scale-IV.

בהשוואה לביקורות, בקרב המשתתפים בקבוצת ההתערבות תועדה פעילות יעילה יותר ברשת האחראית לתפקוד הקשב, עם קורלציה עם פחות תסמיני הפרעת קשב. בקבוצת ההתערבות תועדה עוד עדות לתקשורת מוגברת בין רשת בקרה ניהולית המעורבת בהתמצאות לגירוי חיצוני ובין הרשת המעורבת בחלימה בהקיץ ונדידת מחשבות.

מהנתונים עולה כי משחק הוידאו הביא לכך שהמוח של ילדים עם ADHD היה דומה יותר למוח של ילדים עם התפתחות תקינה וללא הפרעת קשב, ריכוז והיפראקטיביות. לכן, כעת ניתן לקבוע כי יש עדויות קליניות וכן ביטויים גופניים לממצאים הקליניים.

החוקרים כותבים כי הממצאים מעידים על התקדמות חשובה בהבנת גישות חדשות לטיפול באוכלוסיית החולים עם הפרעת קשב, ריכוז והיפראקטיביות.

Transl Psychiatry. Published online August 10, 2018

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה